Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@17:46:23 GMT

زن پولدار و پرخاشگر سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۰۵۷۱

زن پولدار و پرخاشگر سینمای ایران

ساره بیات در سه سال گذشته تا امروز، با سریال "عاشقانه" در نمایش خانگی و با فیلم‌ "اتاق تاریک" و "هزارتو" روی پرده سینما حضور داشته است. او در این آثار، در نقش یک شخصیت ثروتمند، مغرور و عصبی ظاهر شده که بر سر فرزندش، مدام با همسر خود دچار چالش است.

به گزارش شریان نیوز،او بار دیگر در نقش یک شخصیت ثروتمند، مغرور و عصبی ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش‌آفرینی او در قالب این کاراکترهای مشابه، باعث شده او در "هزارتو" حسابی تکراری به نظر برسد. باید منتظر توزیع "دل" باشیم تا ببینیم این روند را ادامه داده یا در "هزارتو" متوقفش کرده است.

 


ساره بیات اولین بار در سریال نمایش خانگی "عاشقانه" در نقش چنین شخصیتی ظاهر شد. در این سریال، او زن ثروتمندی بود که پدر و مادرش در اروپا زندگی می‌کردند و با مردی به نام "سهیل" ازدواج کرده بود که خانواده فقیری داشت. در "عاشقانه" مسئله میان او و همسرش، این بود که فرزندش ناخواسته توسط "سهیل" در یک دعوا سقط شده و از بین رفته بود، به همین دلیل همسرش را سرزنش می‌کرد. علاوه بر این، چون ثروتمند و مغرور بود، به تحقیر او نیز می‌پرداخت.

مشابه این شخصیت در "اتاق تاریک" هم تکرار شد. او در این فیلم به اندازه "پگاه" در "عاشقانه" پولدار نبود اما شکل رابطه‌اش با همسرش بی‌شباهت به آن نبود. هرچه "فرهاد" آرام و منطقی اما "هاله" پرخاشگر و عصبی بود. فرزند کوچک او در "اتاق تاریک" مورد تعرض قرار گرفته بود و بر سر همین مسئله با "فرهاد" درگیر بود.

اکنون شخصیت او در "هزارتو" یک کپی تمام از "هاله" در "اتاق تاریک" و مشابه "پگاه" در "عاشقانه" است، منتها تنها تفاوت این است که فرزند او در این فیلم گم شده و علت درگیری با همسرش همین است. حتی کاراکتر او مانند "هاله" که از همسرش بزرگ تر بود و از این نظر احساس ضعف می‌کرد، در "هزارتو" نیز چنین احساسی دارد اما این بار به خاطر این که "امیرعلی" دوست ثروتمند همسرش "اسفندیار" حاضر شده پس از مرگ او با زن رفیقش ازدواج کند.



تهدید خانواده با آموزش چند همسری!

باید قبول کنیم که ویژگی‌های شاخص این مدل کاراکترها، به طور ذاتی کاملاً با چهره ساره بیات متناسب است، مانند لیلا حاتمی که به علت معصومیت و آرامش خاصی که در چهره و تن صدایش وجود دارد، در بسیاری از فیلم‌ها نقش زن رنج‌دیده‌ای را بازی کرده که توسط همسرش مورد ظلم واقع شده است. این تناسب نباید باعث شود ساره بیات بیش از این به تکرار بیفتد، مگر در فیلم‌هایی مانند "جدایی نادر از سیمین" و "بیست و یک روز بعد"، نقش یک زن از طبقه پایین جامعه، با ویژگی‌هایی کاملاً متفاوت را بازی نکرده و در آن‌ها موفق نبوده؟ کافی است مدتی دور این این کاراکتر تکراری را خط بکشد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش (فیلم)