Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه چیز از یک پوستر تبلیغاتی شروع شد. چند روز پیش، پوستر کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی در یکی از شبکه‌های مجازی با مضمون رواج چندهمسری منتشر شد. این آموزش‌ها که در قالب برگزاری کارگاه‌هایی برای چندهمسران است، توسط یک مؤسسه خصوصی برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در این مجموعه که مشخص نیست، با چه هدف و نیتی راه اندازی شده است، کارگاه‌هایی با موضوعات ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری، الزامات تشکیل خانواده‌های چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی چندهمسری برگزار می‌شود و هم اکنون از متقاضیان شرکت کننده رایگان نام‌نویسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بررسی‌ها نشان می‌دهد، این پوستر کپی شده از پوستری با سوژه‌ای دیگر بوده که ناشیانه‌ برای این موضوع استفاده شده است، در همین چند روز گذشته، جنجال بسیاری در میان کاربران ایجاد کرد که انتقادات بسیاری به دنبال داشت و با واکنش‌هایی زیادی همراه شده است.

برخی نمایندگان مجلس نیز حتی به این موضوع واکنش نشان داده و این نوع ازدواج را متناسب با شرایط و فرهنگ ایرانی ندانسته اند، به گونه‌ای که بعضی از آن‌ها نیز برداشت سیاسی از موضوع داشتند و اعتقادشان بر این بود که عده‌ای می‌خواهند با این گونه اقدامات، بنیان خانواده را تحت‌الشعاع قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبلیغات اخیر کارگاه‌های آموزشی چندهمسری در فضای مجازی گفت: این اقدامات زشت از سوی افرادی انجام می‌شود که بدون توجه به توسعه کشور، بنیان خانواده را هدف قرار داده اند. باید از این افراد پرسید، با این کار‌ها چه سیاستی را دنبال یا چه کسانی با چه هدفی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک، در واکنش به برخی تحرکات درباره تبلیغ چندهمسری در فضای مجازی و برخی برنامه‌های تلویزیونی گفت: حرمت خانواده ایرانی در تک همسری است؛ بنابراین، نمی‌دانم ایجاد کارگاه‌هایی برای آموزش چندهمسری و ایجاد کرسی‌هایی در صداوسیما برای این عمل قبیح، برگرفته از چه سیاستی است که برخی دنبال می‌کنند و از طرف چه گروهی حمایت می‌شوند که سعی دارند تا این حد به بنیان خانواده ضربه وارد کنند؟!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دهه شصتی‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری از سن ازدواجشان می‌گذرد و تعداد زیادی از آن‌ها حتی هنوز شغلی هم ندارند که بتوانند ازدواج کنند، ولی برخی در اوج ناباوری، آن هم در این شرایط، موضوع چندهمسری را تبلیغ می کنند و آموزش می دهند که این جای سؤال دارد!

بادامچی خاطرنشان کرد: این کار در شأن جامعه ایرانی نیست و برخی بدون توجه به بسیاری موارد، کارگاه‌هایی برای آموزش چندهمسری راه انداخته و این حرکت زشت را ترویج می‌کنند. این در شأن ایران و ایرانی نیست و باید از این افراد پرسید، از کجا حمایت می‌شوند یا چه برنامه و سیاستی را دنبال می‌کنند که برگرفته از عقبگرد است؟

او تأکید کرد: این کار در جامعه تناقض ایجاد می‌کند و برای این افراد بسیار متأسفم. اگر برای استحکام خانواده‌ها قدم برداریم و بین زوج‌های جوان اعتمادسازی کرده و برای صاحب خانه شدنشان کمک کنیم، قدمی در راستای توسعه برداشته ایم، ولی برخی با چنین اقدامات خارج از عرف و اخلاقی، سعی دارند ته مانده اعتماد عمومی را در جامعه از بین ببرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: این افراد برای توسعه کشور فکر نمی‌کنند و سعی دارند با اقداماتی عجیب، روابط صحیح در جامعه را خدشه دار کنند. آن‌ها بنیان خانواده را هدف قرار داده اند، ولی باید به تحکیم و استحکام خانواده بر پایه اعتمادسازی قدم برداریم و جلوی چنین کارگاه‌ها و تبلیغات منفی علیه بنیان خانواده را بگیریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی مطهری چند همسری اجتماعی چند همسری قبیح سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی مطهری چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  احمدرضا طحانی فرماندار خوروبیابانک در این دیدار گفت: عزت و اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم شهیدان است.
شهید حسین ایرانی سال ۶۷ در سن ۲۴ سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید.
پیکر این شهید پس از ۱۰ سال تفحص؛ سال ۷۷ به میهن بازگشت و در زادگاهش آرام‌ گرفت.
شهرستان خوروبیابانک ۱۲۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی با گذشت ۲۰۰ روز در غزه به هیچ هدفی دست نیافته‌است
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»