Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: مزایای سدهای ساخته‌شده در استان کردستان را باید مدنظر قرار داده و به آن توجه و اهتمام بیشتری ورزیده شود.

خالد جعفری امروز(۱۴ آبان) در سومین جلسه کارگروه خشک‌سالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در سال جاری با اشاره به سه مصوبه امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در کشور، اظهار کرد: در مصوبه اول از دو هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار کشور، ۳۸میلیارد تومان سهم استان کردستان تعین، که ۳۱میلیارد و  ۴۰۰ میلیون تومان آن جذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم بانک‌های استان در امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی کردستان، افزود: در مصوبه اول از ۳۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب‌شده بانک کشاورزی با ۳۰میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بیشترین سهم جذب را به عهده داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، بیان کرد: در مصوبه دوم نیز از ۱۹میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۱۷میلیارد و ۲۹۶میلیون تومان توسط بانک کشاورزی توزیع‌شده که ۱۳میلیارد تومان آن کامل جذب‌شده است.

جعفری عنوان کرد: در مصوبه اول و دوم بیش از ۶هزار نفر از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان کردستان بهره‌مند شده‌اند.

وی ذکر کرد: با توجه به محروم ماندن مرغداران کردستانی از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی با ارائه پیشنهاد به استاندار و ارائه نامه استاندار کردستان به وزیر کشور مبنی بر امهال تسهیلات مرغداران نتیجه براین شد بیماری‌های همه‌گیر دام و طیور مشمول قرار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در بخش دیگری از سخنانش به لزوم کنترل و پیشگیری از فرسایش خاک در کردستان تأکید کرد و گفت: در ۲ سال گذشته در خصوص آبخیزداری اقدامات مناسبی برای کنترل سیلاب، تثبیت پوشش و حفظ خاک زراعی و روش‌های مکانیکی و بیولوژیکی انجام‌گرفته است و چون استان ما پستی‌وبلندی‌های بسیاری دارد کنترل و پیشگیری از فرسایش خاک در این توپوگرافی بسیار مهم و ضروری است.

جعفری افزود: یکی از کارکردهای مهم سدها، جلوگیری از سیلاب است که نیاز به مدیریت هوشمندانه‌ای دارد و اگر رهاسازی به‌موقع باشد از ضرر و زیان به عرصه‌ها به ویژه بخش کشاورزی پیشگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: سال گذشته تدابیر آب منطقه‌ای باعث حداقل خسارات به استان کردستان شد و قابل‌تقدیر است.

وی بیان کرد: به‌منظور کاهش مخاطرات و مشکلات بخش کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به لایه روبی رودخانه‌ها شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خاطرنشان کرد: مدیریت مخاطرات بخش کشاورزی و توسعه پایدار دارای اهدافی مشترک بوده که با پشتیبانی یکدیگر و در جهت مقابله با چالش‌های پیش رو، می‌تواند تلاش‌های پرشتابی را انجام داد، تا توانائی‌های لازم و ضروری در تمام سطوح برای کاهش خطرپذیری بخش کشاورزی حاصل می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احداث سد استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم