Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: به دلیل نبود توجیه اقتصادی، سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ماهشنان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت شهرکهای صنعتی استان به ویژه در شهرستانهای محروم استان اظهار کرد: شهرستانهای ضعیف در حوزه صنعت مانند ماهنشان و قیدار زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه صنعت در این شهرستانها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 35 هکتار در شهرک صنعتی ماهنشان و قیدار نیز 50 هتکار زیرساخت استقرار واحدهای صنعتی ایجاد شده ولی در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی در این شهرستانها خالی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان بیان کرد: برخی از قراردادها در این شهرکها راکد و بلااقدام بوده و فعالیتی ندارند و سرمایه‌گذار زمین را در اختیار گرفته ولی چون توجیه اقتصادی در منطقه نداشته رها کرده است.

وی ابراز کرد: سرمایه‌گذار در هر منطقه به دنبال توجیه اقتصادی است و اگر توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری نباشد جذب سرمایه‌گذار اتفاق نمی‌افتد.

احمدی با اشاره به اینکه در این شهرستانها زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است افزود: در قیدار یک ناحیه صنعتی بنام زرین رود را پیگیری می‌کنیم و در ماهنشان نیز ایجاد ناحیه صنعتی در حلب در دست پیگیری بوده و هر کدام از این ناحیه صنعتی 20 هکتار پیش‌بینی شده است.

وی ابراز کرد: ایجاد این نواحی نیاز به موافقت کمیته برنامه‌ریزی و تبصره ماده یک بوده تا بررسی شود که استقرار شهرک صنعتی در مناطق مورد نظر قابل توجیه است یا نه.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان در مورد عدم استقبال سرمایه‌گذاران از شهرک صنعتی ماهنشان افزود: ماهنشان به دلیل موقعیت جغرافیایی در منطقه بن‌بست واقع شده است و میزان جمعیت این شهرستان نیز پایین است و کارخانجاتی که در این منطقه واقع شود تولید یک روز آن نیاز منطقه را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان قطب تولید آبزیان است عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذاران در حوزه فرآوری آبزیان در این شهرستان مهمترین گزینه می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد