Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@06:44:52 GMT

ابتکار: چندهمسری در شرع عمومیت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۱۱۴۲

صراط:

معصومه ابتکار در واکنش به انتشار برخی تبلیغات در فضای مجازی برای ترویج چند همسری و برگزاری کارگاه آموزشی با همین موضوع و همچنین در برنامه‌ای در صدا و سیما افزود: همزمان با انتشار این موضوعات بسیاری نگرانی‌هایی را در خصوص تغییر "احساس" افراد نسبت به ازدواج مطرح می‌کنند. مفهوم ازدواج برای جوانان باید توام با احساس خوشنودی باشد ما هم باید شرایط را از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمایت‌های اشتغال، مسکن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فراهم کنیم تا جوانان ازدواج کنند؛ اگر همه اینها در کنار هم مطرح شود شرایطی فراهم می‌شود تا زوج‌های جوان بتوانند همدیگر را پیدا کرده و زندگی مشترک تشکیل دهند و در عین حال نسبت به زندگی مشترک احساس خوشنودی داشته باشند.

به گزارش ایسنا وی افزود: متاسفانه همان کسانی که ادعا و دغدغه شان این است که می گویند ازدواج کاهش یافته است و مشکل شده است، در حال ایجاد فضاهای روانی هستند که نسبت به مساله ازدواج نه تنها حس خوشایندی به وجود نیاید، بلکه حس ناامیدی، بی اعتمادی و شک و تردید گسترش پیدا کند. یکی از اولین مسائلی که آنها مطرح کردند موضوع "طلاق" بود. آنها گفتند که «چه نشسته‌اید که آمار طلاق وحشتناک شده و بالا رفته است». این حرف‌ها در ظاهر نشان می‌داد که آنها مساله و دغدغه ازدواج و طلاق را دارند، اما در واقع با ترسیم یک تصویر نادرست که با واقعیت هم خوانی نداشت، فضای نادرستی را ایجاد کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این بار نیز موضوع چند همسری را مطرح کرده‌اند. بالاخره وقتی فرد احساس می‌کند که در حال ورود به معادله‌ای است که ممکن است به خودش و خانواده‌اش از نظر روحی آسیب بزند نسبت به این موضوع تردید می‌کند.

ابتکار با اشاره به اینکه ما باید ازدواج را آسان و دوست داشتنی کنیم، تصریح کرد: حاصل ازدواج باید مهر و صفا باشد نه درگیری و تنش و اضطراب که همسر ممکن است روزی به سراغ ازدواج مجدد برود. مواردی هم که در شرع مقدس به این موضوع پرداخته شده موارد خاصی است که واقعا نیاز است که بر اساس آن موارد خاص این اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد. این نحوه برخورد و عمومیت دادن به موضوع چند همسری اصلا به صلاح خانواده و جامعه نیست.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هم در مورد این موضوع به صراحت نظرشان را گفته‌اند، ادامه داد: این موضوع از جمله همان مسائلی است که جوانان را نسبت به مساله ازدواج فراری می دهد و می ترساند. مسائلی هم مانند سخت گیری‌هایی که در ارتباط با موضوع طلاق داریم که افراد احساس می‌کنند اگر وارد ازدواج شدند دیگر نمی‌توانند از آن خارج شوند نیز همینطور است. می‌خواهم بگویم دوستانی که خیلی دغدغه ازدواج دارند هر چند وقت یکبار موضوعاتی را مطرح می‌کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر ازدواج است. ما باید ازدواج‌های راحت و در چارچوب شرع مقدس که به نفع جوانان است را ترویج دهیم تا آنها در چارچوبی با هم زندگی کنند و زندگی آرامی داشته باشند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ابتکار معاون رئیس جمهور چند همسری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!

یک سوپرپلیمر جدید که با توجه به ایده ناسا ساخته شده است، در رقابت‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ بر تن وزرشکاران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لحظه‌ای که علاقه‌مندان به ورزش سه سال منتظر آن بودند، با آغاز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در ۲۶ ژوئیه بالاخره فرا می‌رسد.

به نقل از دیلی میل، در طول این رویداد ۱۹ روزه، ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در ۳۲۹ زمینه از دو و میدانی گرفته تا اسکیت‌بورد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اگر بازی‌ها را تماشا کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که لباس ورزشی چند ورزشکار دارای یک الگوی چرخشی است. این لباس‌ها با یک ابرماده الهام‌گرفته‌شده از ایده ناسا توسط شرکت «رئون لبز»(Rheon Labs) ساخته شده‌اند که پیشتر به تعدادی از ورزشکاران کمک کرده است تا رکوردها را بشکنند.

«اولگا کراوچنکو»(Olga Kravchenko)، مدیر طراحی شرکت رئون لبز، گفت: فناوری ما سال‌ها پژوهش بیومکانیکی را با شیمی پیچیده ترکیب کرده است تا دنیای جدیدی را از پتانسیل ورزشکاران به نمایش بگذارد و دوره جدیدی از عملکرد را برای دوندگان شکل دهد.

کراوچنکو ادامه داد: فناوری ما یک سوپرپلیمر جذب‌کننده انرژی حساس به کشش، سبک‌وزن و عملکردمحور است. این پلیمر را می‌توان به عنوان ماده تشکیل‌دهنده لباس‌های فعال برای بهینه‌سازی عملکرد استفاده کرد.

پلیمر در حالت طبیعی خود، نرم و انعطاف‌پذیر است، اما هنگامی که تحت فشار قرار می‌گیرد، انرژی را جذب می‌کند و سفت می‌شود. کراوچنکو این رفتار را با ماسه مرطوب مقایسه کرد. وی افزود: پلیمر مانند ماسه خیسی است که در حال دویدن روی آن هستید، فقط در اثر ضربه خوردن سفت می‌شود و سپس دوباره به حالت نرم و انعطاف‌پذیری بازمی‌گردد. این قابلیت منحصربه‌فرد بدین معناست که می‌تواند بدون این که راحتی کاربر را به خطر بیندازد، در صورت نیاز پشتیبانی شود و عدم کارآیی انرژی را کاهش دهد.

این ماده از نظر عملی، عضلات را در کارآمدترین موقعیت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که انرژی ورزشکار هنگام مسابقه از بین نمی‌رود.

چندین برند مشهور از جمله «رافا»(Rapha)، «هارلی دیویدسون»(Harley Davidson) و «روروک»(Ruroc) در حال حاضر از این سوپرپلیمر در محصولات خود استفاده می‌کنند. «آدیداس»(Adidas) نیز از این ماده در محصولات مجموعه «تکفیت»(Techfit) و «آدیزیرو»(Adizero) خود استفاده می‌کند که در میان بسیاری از ورزشکاران برجسته محبوبیت دارند.

در هفته‌های اخیر، چندین رکورد جهانی توسط ورزشکارانی شکسته شده است که سوپرپلیمر شرکت رئون لبز را به تن داشته‌اند.

کراوچنکو گفت: دیدن ورزشکارانی که سوپرپلیمر را در المپیک پاریس می‌پوشند، یک لحظه بسیار غرورآفرین برای همه گروه شرکت رئون لبز خواهد بود. ما مفتخریم که نوآوری‌های حوزه فناوری در ورزش جدی گرفته می‌شوند و در چنین بازی‌های معتبری حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • فیلم/ ابتکار دانشجوی آمریکایی برای حمایت از فلسطین
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!