Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پیام باقری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ایران یک ظرفیت جدی برای تبدیل شدن به قطب انرژی در منطقه به خصوص برق را دارست، افزود: این ظرفیت ناشی از توانمندی‌های این صنعت و نیز تقاضایی است که در کشورهای منطقه برای انرژی برق وجود دارد.

وی بهره‌مندی کشورمان از منابع فراوان گاز که قیمت برق را اقتصادی‌تر ساخته از فرصت‌های این صنعت دانست و خاطرنشان ساخت: دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند ایران را از لحاظ راهبردی برای تبدیل شدن به قطب برق منطقه مطرح سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس سندیکای صنعت برق ادامه داد: همچنین قانون‌های بالادستی هم تکلیف کرده که بایستی وزارت نیرو تا پایان برنامه ششم توسعه به سمتی حرکت کند که کشور به قطب برق منطقه تبدیل شود.

باقری با متفاوت دانستن تعبیر قطب برق منطقه بودن با ارتباط الکتریکی که هم اکنون با بسیاری کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: تبدیل شدن به قطب برق منطقه از یکسان شدن شبکه برق (سنکرون) همانگونه که در روزهای اخیر این امر با شبکه برق عراق اجرایی شد، آغاز می‌شود و با تحقق آن، قابلیت مدیریت و پایش (مانیتور کردن) شبکه برق منطقه برای کشورمان فراهم خواهد شد.

وی افزود: به هر میزان که یکسان شدن شبکه برق ایران با کشورهای منطقه و حتی فراتر از منطقه، محقق شود امکان تبدیل شدن کشورمان به قطب برق افزایش خواهد یافت و در سایه آن، فواید زیادی نصیب کشور خواهد شد.

نایب رئیس سندیکای صنعت برق، ارزآوری بیشتر را یکی از فواید سنکرون شبکه برق با منطقه برشمرد و ادامه داد: اشتغالزایی، تولید محصولات جدیدتر و فاصله گرفتن از رکودی که الان در صنعت برق شاهد هستیم از دیگر فواید است.

باقری با بیان اینکه این امر، ظرفیت بزرگی  را در اقتصاد کشور ایجاد می کند، گفت: این اقدام همچنین قدرت دیپلماسی‌مان را در منطقه افزایش می‌دهد. اتصال شبکه ایران با کشورهای مختلف،  تبدیل به زیرساختی می شود که به سادگی امکان تغییر دادن آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: این موضوع باعث تقویت تعاملات شده و در فضای بین المللی به سود کشور خواهد بود همان طور که در معافیت برق عراق از تحریم مشاهده شد.

وی افزود: دیپلماسی برق، باید امروز تبدیل به یک گفتمان ملی شود زیرا مزیت رقابتی کشورمان در انرژی به خصوص برق است و این موضوع، عواید زیادی برای کشور دارد.

برچسب‌ها انرژی برق ایران عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق ایران عراق انرژی برق ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن