Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سیزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه دقایقی پیش با حضور خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش فارس در این نشست، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

سخنگوی قوه قضائیه صمن گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: رسالت و ماموریت مهم قوه قضائیه مبارزه با مفاسد و احقاق حقوق بیت المال و بدون توجه به خطوط قرمز، موهون و غیر واقعی و خودساخته برخی اشخاص و جریانهای سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک خط قرمز می شناسیم که قانون است و عبور از آن را برای هیچ کس نمی پذیریم و جلوی قانون شکنان می ایستیم البته تصمیم و اظهارنظر غیرمستند را برای خودمان خط قرمز می دانیم.

اسماعیلی گفت: در حوزه سخنگویی بدنبال شعار، تبلیغات و وعده های غیرواقعی نیستیم بلکه رویکرد اطلاع رسانی با توام امید و گزارش اقدامات انجام شده است و خدا را شاکریم و از مردم بصیر نیز قدردانی می کنیم که براساس اخبارسنجی وزارت اطلاعات بیش از ۷۶ درصد شرکت کنندگان در این امر،برخورد قوه در برخورد با مفاسد را پسندیده اند البته این نگرش مردم مسؤولیت ما را بیشتر می کند و باید این روند استمرار یافته و در تمام ارکان باید فراگیر بشود.

وی افزود انتظار از مدیران، رسانه‌ها جریانات سیاسی این است بی جهت حاشیه سازی نکنند و در هر موردی که اطلاعات ناقص یا اطلاعی ندارند قبل از اظهارنظر تحقیق کنند و خبر و گزارش و تحلیل غلط به جامعه ارایه ندهند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی از مدیران در استانی ادعای تعطیلی کارخانه و کارگران را داشت که در بررسی دیدیم اطلاعات غلط بوده و از مرداد کارخانه بواسطه تعمیرات تعطیل است و مدیرعامل اوایل ابان بواسطه شکایت دو دستگاه دولتی بازداشت شده و کارگران هم معترض بودند.ورود ما باعث پرداخت حقوق کارگران شد.

وی گفت: مثال دیگری هم وجود دارد در مورد تصادف پورشه معروف در اصفهان بود که گفته شد دیه را پرداخت می کند و دادگاه این راننده را به پرداخت دیه و مجازات حبس محکوم کرده که واقعیت نداشته و دادگاه به یک فقره پرداخت دیه و ۱۰ فقره پرداخت دیه قبل از فوت که غیرموثر در فوت بوده و سه سال حبس هم محکوم شده که یکسالش تعلیق شده ،راننده چون متمول بوده ممنوعش کرده به سفر به خارج از کشور و در مدت تعلیق دوجلد کتاب در مورد کرامت انسان مطالعه کند و محکوم کرده هر ماه ۴شبانه روز رایگان در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری معلولان ناشی از تصادفات به خدمات پرستاری مبادرت کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این حکم جای تحسین دارد و چرا ذهنیت خود را به دیگران القا می کنیم در حالی که این حکم الگو برای سایر دادگاهها است.

وی در مورد استرداد اموال که به بیت المال اعم از خزانه بانکها اوقاف و شهرداری ها صورت گرفته نیز گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۸ به میزان ۷۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوقه بانکها توسط اداره اجرای ثبت اسناد و املاک کشور بازپس گیری شده که در مقایسه با ۶ماهه مشابه سال پیش ۱۴۶درصد رشد دارد.این اهتمام و جدیت همه اجزای قوه قضائیه را می رساند.

غلامحسین اسماعیلی گفت: همچنین در ۲۸ مرداد ۹۸، رییس قوه قضائیه بخشنامه ای در شوراهای حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش صادر کرده است.

وی ادامه داد: در شهریور اثار این بخشنامه این بوده که میزان صلح و سازش در پرونده ها به ۴۵ درصد رسیده و موارد صلح در بخشنامه پرونده های کیفری ۴برابر پرونده های حقوقی بوده و میزان صلح حتی به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

اسماعیلی در مورد مصوبه سران سه قوه درباره ممنوعیت واردات کالاهایی که امکان تولید در کشور دارند و پرونده خصوصی سازی گفت: مصوبه اخیر برای جبران کوتاهی هایی است که در مورد واردات کالاهای مشابه ایرانی شده بود که اولا جلوگیری از قاچاق و واردات اینگونه کالاها بشود .

وی افزود: اجرای ان برعهده دولت، سازمان گمرکات و بانک مرکزی است و ارز مبادله ای اختصاص ندهند چون خیلی کالاهای وارداتی این چنینی با ارز دولتی وارد می شد امروز حجت بر همه تمام شده و چنانچه در این مسیر با اعمال خلاف قانون روبرو شود برخورد می کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده خصوصی سازی خیلی از شرکتها را بررسی و تحقیقات مقدماتی رو به اتمام است و به محض اینکه موجبات قانونی ایجاد شود بازداشتی ها ازاد و روند قانونی انجام می شود.

وی ادامه داد: ورود قوه قضاییه صرفا به عنوان جرم شخصی نیست بلکه در حهت حمایت از حقوق مردم است.

غلامحسین اسماعیلی گفت: با پیگیری های انجام شده نحوه جذب پدیرفته شدگان آزمون سال ۹۶ که به دغدغه ای تبدیل شده بود فرایند جذب مشخص شده و تا پایان سال همه استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰۰ نفر جذب شده و تا پایان سال فرایند جذب همه انجام می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد حادثه قطار سمنان گفت: پرونده دیروز با صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم به دادگاه ارسال شد و هماهنگی شده که دادگاه خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

وی افزود: البته این پرونده دو بخش دارد ادعای بخش خصوصی در مورد دیه انجام شده و این فرایند از جهت جنبه عمومی است.

غلامحسین اسماعیلی درخصوص پرواز یاسوج و رسیدگی به آن پرونده نیز گفت: در دادسرا منتهی به صدور کیفرخواست شده است.

وی ادامه داد: آن پرونده ۱۸ متهم دارد که ۱۵ نفر شخص حقیقی از مدیران و کارکنان و ۳نفر شخصیت حقوقی مجرم شناخته شدند.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص حریم های دارویی نیز گفت: از ناحیه کشورهای اروپایی و آمریکایی انچه علیه ایران صادر میشود مصداق تروریست است.

وی ادامه داد اینکه داروها وارد نشود چیزی جز اقدام ضدبشری نیست و از این اقدام نخواهیم گذشت و باید کیفرخواستی در این زمینه صادر شود و شعبه ویژه ما در دادگستری تهران در جهت ثبت و ضبط شکایات افراد حقیقی در این زمینه فعال است و شکایات زیادی دریافت کرده ایم.

ادامه دارد...

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه نشست خبری پرونده های کیفری مجرم پرواز یاسوج صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول