Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید خانبابایی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اینکه زندگی مشترک دارای موقعیت ها و لایه های مختلف است که زوجین باید برای آنها آماده باشند، افزود: همیشه اختلافات از رویدادهای بد اقتصادی  یا حوادث ناخوشایند شروع نمی شود، گاهی یک گفت و گوی ساده و حتی محبت آمیز می تواند باعث کدورت های بزرگ شود به همین دلیل آموزش مهارت های پیش از ازدواج باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وقتی یک جمله محبت آمیز با لحن بد یا زبان بدن، نامناسب بیان شود می تواند پیام گوینده را اشتباهی انتقال دهد و آن جمله عاشقانه را به یک عبارت طعنه آمیز و حتی مسخره بدل کند. 

خانبابایی ادامه داد: گاهی یک عبارت در شوخی می تواند لبخند را به گریه مبدل سازد و این به خاطر آن است که فرد همچنان رفتارها و الگوهای دوران مجردی را که با دوستان خود داشته، در زندگی مشترک انجام می دهد و این به دلیل نداشتن مهارت های پیش از ازدواج است.

این روانشناس بالینی و تحلیلگر روابط زوجین تصریح کرد: در مشاوره ها همواره به زوج های جوان تاکید می شود که همسر شما دوست دوران مجردی نیست و نباید هر دیالوگ و رفتاری را با همسرتان داشته باشید.

خانبابایی اضافه کرد: اندیشه ها، انگیزه ها و نوع نگاه به زندگی مشترک باید پیش از ازدواج بررسی و حتی اصلاح شود؛ چراکه افراد پیش از ازدواج نگاهشان به زندگی بیشتر رویایی، فانتزی و حتی شبیه کارتون هایی نظیر دیو و دلبر و سیندرلا است.

وی با بیان اینکه هدف از یک رابطه مشترک از خود رابطه مهمتر است، افزود: اگر هر فرد خواسته ها، آرزوها، نیازها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتش را بشناسد و برای هر یک برنامه ریزی منطقی هم داشته باشد، باز هم در زندگی مشترک دچار دغدغه خواهد شد چون در یک رابطه قرار نیست دو هدف با دو مسیر مختلف طی شود بلکه باید یک هدف را از یک مسیر مشخص دنبال کرد.

خانبابایی اظهار داشت: اگر هر یک از طرفین به دنبال آمال و آرزوهای شخصی خود باشند؛ سکان زندگی از دست آنها خارج خواهد شد، پس در ابتدا لازم است برای شناخت همدیگر وقت اختصاص داده شود. برای جزئی ترین مسائل زندگی برنامه ریزی و درمورد کم اهمیت ترین مسائل نظرخواهی شود. نکته جالب اینکه اغلب ازدواج ها در چند ماه اول زندگی دقیقا بر سر همین کم اهمیت ترین مسائل به بن بست می رسد.

وی با اشاره به اینکه بی برنامگی را نباید با مواردی نظیر ایثار و ازخودگذشتگی اشتباه گرفت، افزود: زنی که قوانین خاصی برای خودش ندارد، در نتیجه هیچ برنامه ای برای ادامه رابطه ندارد، هیچ انتظار خاصی از یک مرد نداشته و هیچ شرط و محدودیتی برای او قائل نیست، چون اساسا این فرد به ازدواج به عنوان یک رویداد جدی فکر نمی کند او بدون هیچ هدفی وارد رابطه ای شده که برایش پیش آمده و از ابتدا تسلیم شرایط است.

به گفته این روانشناس، علاوه بر آموزش مهارت های پیش از ازدواج، طرفین باید زیرنظر متخصص مورد ارزیابی شخصیت قرار گیرند؛ چراکه عدم تناسب خصوصیات شخصیتی دختر و پسر می تواند پس از شروع رابطه دردسرساز شود، به طور مثال بیشتر مردان برون گرا نمی توانند با زنان درون گرا زندگی خوبی داشته باشند بر همین اساس تیپ های شخصیتی زوجین باید پیش از ازدواج بررسی و در صورت وجود تعارضات شخصیتی، تکنیک هایی را به آنها آموزش داد.

خانبابایی خاطرنشان کرد: درست است که میزان درآمد و شرایط مطلوب اقتصادی در کیفیت زندگی تاثیرگذار است ولی ملاک اصلی در خوشبختی محسوب نمی شود. بلکه عیار یک رابطه را میزان تعهد، مسئولیت پذیری، شادی و نشاط، رضایتمندی، درک متقابل و تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک مشخص می کند. به همین دلیل باید تاکید کرد که  فقدان آموزش مهارت های زندگی مهم ترین دلیل در شکل گیری اختلافات است، در حالی که فقر و بیکاری تاثیر چندانی در بروز طلاق ندارد.

برچسب‌ها طلاق بهداشت و درمان ازدواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق بهداشت و درمان ازدواج طلاق بهداشت و درمان ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قتل دختر به دست پدر/ دخترم بعد از طلاق می‌خواست مستقل زندگی کند
  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • سبقت جهانی ازدواج همراهانه از عاشقانه
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگه‌داری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است/ آمار تکان دهنده از ازدواج و طلاق
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند