Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:14:32 GMT

پدر سردار شهید عمران همرنگ، به فرزند شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۱۷۹۳

پدر سردار شهید عمران همرنگ، به فرزند شهیدش پیوست

پدر سردار شهید عمران همرنگ پس از تحمل سال ها رنج دوری از فرزند شهیدش به دیار باقی شتافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، حاج علی همرنگ پدر سردار شهید والامقام عمران همرنگ پس از تحمل سالها رنج دوری از فرزند شهیدش بر اثر کهولت سن به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع و تدفین پدر این شهید والامقام امروز ساعت ساعت ۱۱ از مقابل مسجد ائمه به سمت آرامستان غریبان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران همرنگ، در 2 فروردین 1338  در خانواده ‏اى کشاورز، در روستاى رضى از توابع مشکین ‏شهر متولد شد.دوران ابتدایى را در روستاى رضى مشکین ‏شهر گذراند و با آغاز دوره راهنمایى همراه پدر (على همرنگ) و مادر به اردبیل نقل مکان کرده و در محله سلمان ‏آباد (وحدت) ساکن شد. وی ضمن تحصیل  در کارگاه فرش‏بافى که در منزل دایر کرده بودند، نیزکار می کرد.

این شهید والامقام پس از اتمام دوران راهنمایی عازم تهران شد. قبل از انقلاب، اعلامیه‏ هاى حضرت امام (ره) را به خانه مى‏ آورد، مخفى مى‏ کرد. همیشه افرادى را دور خود جمع مى‏ کرد و آنها را به راهپیمایى تشویق مى ‏کرد، حتى یک روز در مدرسه کفن پوشیده  و در راهپیمایى شرکت کرد.

وی با پیروزى انقلاب اسلامى به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامى درآمد. بعد از مدتى تحصیلات خود را ادامه داد و هم‏زمان با حضور در جبهه ‏هاى جنگ، موفق به اخذ دیپلم شد. 

عمران، در سن 21 سالگى وقتى که امام فرمودند "پاسداران ازدواج کنند" با دخترعمویش ازدواج کرد و نهایتا  پس از سه سال حضور در جبهه‏ های نبرد حق علیه باطل  در حالیکه  قائم مقامی فرمانده گردان حضرت قاسم (س) از لشکر 31 عاشورا را بر عهده داشت در اسفند 65 درعملیات کربلای 5ودر کنار «نهر جاسم» به درجه رفیع شهادت نائل شد و در آرامستان غریبان اردبیل به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه سردار شهید عمران همرنگ؛

شکر خدایی را که به ما توفیق داد تا در این جنگ شرکت کنیم و شاهد پیروزی ها و دلاوری های سپاه اسلام باشیم اکنون در ایام محرم هستیم ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد ماهی که تاریکی ها را پس زد و نور را پیروزی گردانید برادران و خواهران عزیزم رسالت ما در مقابل اسلام و انقلاب و همه شهیدان و کیفیت ادامه راه آنان در رساندن پیام مظلومیت اسلام و مظلومیت این انقلاب که بر همه جهانیان بسی سنگین است بر عهده ماست من هم مثل تمامی برادران جان بر کف به غیر از جان چیزی ندارم که به دین اسلام هدیه کنم لذا خواستم جان خود را در راه اسلام و عقیده ام و قرآنم قربانی کنم ایمان ما استوار و قلب ما آرام است ما را گریه مادران داغدیده و زاری خواهران بی برادر و اشک سالخوردگان و خردسالان از راه خویش بازنمی گرداند

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد