Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در این گشت تحقیقاتی که در راستای ‏برنامه پایش بلندمدت خلیج فارس و دریای عمان و با حضور ۱۴ نفر محقق و پژوهشگر از پژوهشگاه و دانشگاه‌های ‏تهران، چابهار و گیلان و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور انجام می‌شود، در حوزه‌های فیزیک و شیمی دریا، ‏زیست شناسی دریا، زمین شناسی دریا، فناوری و مهندسی دریا، علوم جوی، سنجش از دور ماهواره‌ای و کوتاه‌برد ‏‏(با استفاده از پهپاد) و همچنین مطالعه شرایط حاکم بر خلیج فارس و دریای عمان، نمونه برداری و داده برداری انجام ‏می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالفضل صالح مدیر گشت تحقیقاتی، هدف از برگزاری این گشت را ارزیابی ‌وضعیت زیستگاه مرجان‌های منزوی ‏در بخش‌های عمیق خلیج فارس، بررسی کوکولیتوفورها (پلانکتون های دارای پوسته کربناته) در خلیج فارس و دریای ‏عمان، تعیین بیشینه وسعت منطقه هایپوکسی (کم اکسیژن) در خلیج فارس، رصد منطقه کم اکسیژن در دریای ‏عمان، بررسی وضعیت زیستگاه‌های مرجانی در خلیج فارس با استفاده از پهپاد و پایش ترکیبات نفتی در آب‌های ‏سطحی خلیج فارس و تنگه هرمز، عنوان کرد.‏

برچسب‌ها محیط زیست گشت تحقیقاتی دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست گشت تحقیقاتی دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی محیط زیست گشت تحقیقاتی دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این کنگره با موضوع شعر فارسی و در بخش اصلی خلیج همیشه فارس، بخش ویژه بانوان و مادران سرافراز خلیج فارس و بخش آزاد برگزار شد.

علیرضا سیدآبادی افزود: خلق آثار بدیع و ماندگار در موضوعات ملی و عقیدتی، بزرگداشت یاد و نام خلیج همیشه فارس، بیان قدر و منزلت بانوان و مادران پاکدامن مناطق خلیج فارس و تبیین مسئله هویتی خلیج فارس برای ایران اسلامی اهداف این کنگره بود.

 وی تصریح کرد: آیین پایانی ششمین کنگر ه ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور و مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان، در خلیج فارس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند