Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز از تکمیل مرحله دریافت و پایش اولیه طرح‌های پژوهشی ایران – ترکیه توسط دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران – ترکیه مستقر در دانشگاه تبریز خبر داد.

 رضا مجیدی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، افزود: بیش از 150 طرح پژوهشی که به طور مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور ترکیه تهیه شده است در سامانه ویژه دریافت این طرح‌ها بارگذاری شده و پایش اولیه آن‌ها به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: به دلیل واگذاری مسئولیت ملی گسترش همکاری های علمی بین دو کشور ایران و ترکیه  از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه، اقدام به عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقده مابین وزارت عتف و شورای علم و فناوری کشور ترکیه، توبیتاک شد و نشستی به میزبانی این دانشگاه برای بررسی نحوه حمایت از این طرح ها با حضور رییس توبیتاک، دکتر حسن ماندال و نیز قائم مقام  وزیر در امور بین الملل، دکتر سالار آملی در اسفند 97، تشکیل شد که نتیجه آن توافق در خصوص نحوه حمایت از طرح های منتخب و نیز فراخوان طرح های مشترک از تیر 98 و نیز تعیین عناوین و موضوعات تحقیقاتی بود.

 رییس دانشگاه تبریز بیان کرد: مقرر شده طرح‌های پژوهشی مشترک در عناوین انرژی، علوم شناختی، علوم مهندسی، مواد و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تعیین زیرعناوین، تنظیم شوند و فرمت دقیقی نیز جهت نگارش طرح‌ها با همکاری مدیریت‌ همکاری‌های بین المللی دانشگاه تبریز و توبیتاک تنظیم شود.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند داوری طرح‌ها توسط کمیته داوران ایرانی که با بهره‌گیری از متخصصین و اعضای  هیات علمی سراسر کشور انجام می‌شود و توبیتاک نیز طرح‌ها را توسط کمیته ویژه خود مورد داوری قرار خواهد داد و در نهایت طرح‌های با کسب بیش‌ترین امتیاز از هر دو طرف انتخاب خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجیدی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ به دلیل پتانسیل بسیار خوب در زمینه همکاری‌های علمی با کشور ترکیه و نیز تمایل توبیتاک جهت حمایت حداکثری از طرح‌های پژوهشی مشترک با ایران، حمایت مالی مناسب از سوی وزارت عتف نیز انجام شد، تا تعداد طرح‌های بیشتری انتخاب شوند و زمینه تقویت هرچه بیشتر این همکاری‌ها فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری