Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:09:24 GMT

صحبت‌های سینماگران ایرانی پس از درخشش در توکیو

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۲۵۸۶

صحبت‌های سینماگران ایرانی پس از درخشش در توکیو

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن با اعطای سه جایزه به سینمای ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا از توکیو، رضا جمالی که با فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» در بخش «آینده آسیا»ی جشنواره توکیو حاضر بود و توانست جایزه «روح آسیا» را در این بخش کسب کند، پس از کسب جایزه و تقدیم آن به همسرش که گفت در مسیر سخت ساخت فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» با او همراهی کرده است در سخنانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که فیلمم در اولین حضور جهانی خود از جشنواره فیلم توکیو جایزه دریافت می‌کند و بسیار خوشحالم که این جایزه را از کشور ژاپن دریافت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چند روز اخیر به دلیل فاصله زمانی نتوانسته‌ام بخوابم اما با دریافت این جایزه آن‌قدر هیجان‌زده هستم که می‌توانم ۲۴ ساعت دیگر هم نخوابم. 

امیر نادری سینماگر سرشناس ایرانی که در ژاپن زندگی می‌کند و امسال برگزارکننده مسترکلاس فیلمسازی در جشنواره توکیو بود نیز در سالن مراسم پایانی جشنواره حضور داشت. 

همچنین نوید محمدزاده با اظهار خرسندی از دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو برای فیلم «متری شیش و نیم»، این جایزه را متعلق به سعید روستایی دانست که در واقع این نقش را خلق کرده است. او همچنین گفت: آن‌چه خوشحالی من را دوچندان می‌کند حضور یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران در سالن است، کسی که من و نسل من با دیدن فیلم‌هایش مثل «تنگنا»، «سازدهنی» و «دونده» عاشق سینما شدیم. امیر خان نادری دوستت داریم.  

سعید روستایی هم پس از کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی برای فیلم «متری شیش و نیم» با تشکر از جشنواره فیلم توکیو و هیات داوران بخش رقابتی برای توجه به فیلمش گفت: بسیار خوشحالم از سرزمینی می‌آیم که بزرگانی چون عباس کیارستمی و امیر نادری را به خود دیده است و خوشحالم از سرزمینی برای فیلمم جایزه می‌گیرم که «آکی‌را کوروساوا» در آن فیلمساز بوده است. 

در مراسم پایانی جشنواره فیلم توکیو که با حضور محسن تنابنده، دیگر سینماگر ایرانی با فیلم «قسم» در این جشنواره همراه بود، شهره گلپریان مسئولیت ترجمه صحبت‌های سینماگران ایرانی را برعهده داشت. 

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان‌ماه) در ژاپن برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم توکیو 2019 سعید روستایی نوید محمدزاده رضا جمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.

در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.

در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسورهای ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.

در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.
گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسورهای ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.
در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشورهای ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

کد خبر 6096802

دیگر خبرها

  • ببینید | این گل ستاره ایرانی نامزد دریافت جایزه پوشکاش است؛ عجب گلی!
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا