Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فنی گمرک گفت: بر اساس یکی از تازه‌ترین و مهمترین مجوزهای صادر شده برای گمرک، امکان پذیرش ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده برقرار شده است. تاریخ انتشار: 12:42 - 14 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۴۹۹۲ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از گمرک، مهرداد جمال ارونقی، با اشاره به تسهیلات جدید گمرک برای جبران کاهش سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی گفت: بر اساس یکی از تازه‌ترین و مهمترین مجوز‌های صادر شده برای گمرک، امکان پذیرش ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فنی گمرک گفت: پیش از این تنها برای حقوق ورودی گمرک اجازه پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی را داشت، اما به طور معمول گمرک ایران بایستی مالیات بر ارزش افزوده را به صورت نقدی دریافت می‌کرد. وی با بیان اینکه در روز‌های اخیر این امکان به تمامی گمرکات اطلاع رسانی شده تا واردکنندگان کالا از این طریق بخشی از کمبود و کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش خود را جبران کنند.

ارونقی گفت: این مجوز در راستای بند «ت» ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید و ماده ۶ قانون امور گمرکی جهت جبران کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی و واردکنندگان کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید صادر شده و روال کار همانند نحوه دریافت حقوق ورودی بصورت ضمانتنامه بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید معین است.

معاون فنی گمرک گفت: واردکنندگان برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند به تمام گمرکات اجرایی کشور مراجعه کنند.

ارونقی خاطر نشان کرد:همچنین، در راستای رفع موانع واحد‌های تولیدی در سال رونق تولید، گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای یکبار و با موافقت سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، نسبت به ترخیص مواد اولیه واحد‌های تولیدی که بدهی به سازمان امورمالیاتی و سازمان تامین اجتماعی دارند، با اخذ تعهد تسویه حساب بدهی تا حداکثر ظرف شش ماه اقدام نمایند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پتروشیمی تندگویان تولید تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت سازمان لیگ، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

کد خبر 6097300

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی