Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با برشمردن برخی از ابعاد مغفول مانده قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد: لازم است نمایندگان در حوزه نظارت به اجرایی شدن این موضوع توجه کنند.

به گزارش ایسنا، عباسعلی پوربافرانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مردم با وجود مسائل موجود در همه عرصه‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل این موضوع وظیفه مجلس و دولت را در حمایت از مردم سنگین‌تر می‌کند. چرا در بسیاری از موارد با فلان مصوبه مردم را امیدوار می‌کنیم ولی در اجرا به مشکل می‌خوریم؟ چرا در اجرای قانون برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و مطابق قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است علی رغم گذشت حدود سه سال هنوز در برخی از موارد هیچ اقدامی نشده است. نظارت مجلس وظیفه مهم و امری حساس است.

وی افزود: معلمی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و معلمینی که برای تامین جهیزیه فرزندان خود با مشکل روبرو هستند آیا مشمول مصوبه ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه نیستند؟ دولت مکلف است برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها، رفع تبعیض، متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات برای شاغلین و بازنشستگان را فراهم کند. چرا تفاوت در دریافتی در ادارات وجود دارد. فرهنگیان قشر عظیم جامعه هستند. موضوع نظام رتبه بندی معلمان، تامین نیروی انسانی و پرداخت حقوق معلمین موضوعی است که باید مورد توجه باشد.

نماینده نائین ادامه داد: طرح الگوی کشت باید طبق قانون برای تمامی نقاط کشور در سال اول برنامه تعریف شود اما چه شد؟ متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در حوزه تامین اجتماعی چه شد؟ اگر فردی با ۳۰۰ هزار تومان در حوزه تامین اجتماعی بازنشسته شود مشمول خدمات حمایتی نمی‌شود. چون مستمری دریافت می‌کند.

پوربافرانی تصریح کرد: بانکداری اسلامی کجا است؟ مگر قرار نبود طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه فاصله میان سود تسهیلات با سود سپرده‌ها کاهش پیدا کند. ۲۰ درصد از منابعی که قرار است در اختیار تولید قرار بگیرد با بهانه‌های واهی در حوزه بانکی بسته می‌شود. آیا این مشمول ماده ۳۵ برنامه ششم توسعه و ماده سوم قانون توسعه کشور نیست. لازم است همه همکاران در حوزه نظارت به اجرای برنامه ششم توسعه توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور در جلسه شورای عشایری بروجرد و با حضور صمیمی عشایر این منطقه و فرماندار بروجرد برگزار شد؛ اظهار داشت: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می توان به درامدزایی در این حوزه و حوزه های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

وی افزود: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه این زمینه از گردشگری را دارند، مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ رو است با توجه به روحیه مهمان نوازی و زندگی اصیلی که این افراد دارند می تواند از جاذبه های زیادی برای گردشگران برخوردار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان اظهار داشت: توسعه گردشگری عشایری می تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان تحصیل کرده عشایری می توانند در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز کنند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم شود.

حسن پور در پایان گفت : در گردشگری عشایری، گردشگر به دنبال این است در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی افراد علاقمند ما مجوز راه اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارائه می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902023

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود