Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:46:32 GMT

گلستان پیشرو در تهیه سند استانی قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۳۷۷۷

گلستان پیشرو در تهیه سند استانی قرآن کریم

حسینی امینی گفت: گلستان جزو نخستین استان های کشور است که سند چشم انداز فعالیت های قرآنی را در افق ۱۴۰۴ تهیه و تنظیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید مرتضی حسینی امینی» امروز (سه شنبه 14 آبان) در شورای فرهنگ عمومی انقلاب استان گلستان به تهیه سند چشم انداز قرآنی استان گلستان در افق 1404 اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث آسیب شناسی فعالیت های قرآنی این سند تنظیم شده است تا از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دور شویم و در این سند به عدم توجه به تدبر قرآن نگاه ویژه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجری طرح سند چشم انداز قرآنی استان گلستان ادامه داد: کارگروهی برای اجرای این سند تشکیل شد و در این کارگروه به بخش آموزش پرداخته شده است و در بحث آموزش به مسائل تدبر و مفاهیم قرآن در جامعه توجه شده است.

 

حسینی امینی متذکر شد: هشت مصوبه که در این سند دیده شده در حوزه مفاهیم، تدبر و سبک زندگی قرآنی و تقویت این مسائل در جامعه است.

 

مدیر موسسه یاسین گرگان بیان کرد: بر اساس این سند برای مهدکودک ها برنامه ریزی شده است تا مربیان سبک زندگی قرآنی را فرا بگیرند، در آموزش و پرورش برای فرهنگیان دوره ضمن خدمت مفاهیم، تدبر قرآنی تدارک دیده شده و  در بخش کارکنان دولت نیز اینگونه مسائل دنبال می شود.

 

حسینی امینی بیان کرد: در راستای تحقق جامعه قرآنی نیاز به یک چشم انداز وجود دارد و در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی نیاز بود این چشم انداز در جامعه قرآنی تدوین شود و جزو نخستین استان هایی بودیم که در کشور این کار را با همت اساتید مجرب انجام دادیم.

 

وی گفت: برای رسیدن به یک چشم انداز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم به دیگر استان ها تکلیف شد و بخشی از مسائل راهبردی در این سند ارائه شده و برنامه ریزی برای این اجرای فعالیت های استراتژیک توسط کارگروه های ذیربط در شورای فرهنگ عمومی انجام شده است.

 

مجری طرح سند چشم انداز قرآنی استان گلستان با بیان اینکه امیدواریم این طرح به برنامه های اجرایی منتج می شود، ابراز داشت: در بخش آموزش، ترویج و تبلیغ این سند تهیه شده است.

 

حسینی امینی افزود: این سند بیش از 20 صفحه را شامل می شود و از کارشناس ارشد و دکترا برای تهیه این سند تا افق 1404 به کارگیری شده است.

 

حسینی امینی با بیان اینکه آسیب ها و چالش ها و فرصت ها نیز در استان گلستان در این سند دیده شده است، افزود: در بخش آموزش، در توسعه برنامه آموزشی این برنامه ریزی در سطح راهبرد بر اساس سن و صنوف در نظر گرفته شده است.

 

مجری طرح سند چشم انداز قرآنی استان گلستان متذکر شد: فعالیت های قرآنی در چند دهه عمر انقلاب اسلامی انجام شده ولی در برخی مواقع این اقدامات جزیره ای بوده و این سند به عنوان نخ تسبیج باشد تا بتوانیم این فعالیت ها را منظم و هدفمند کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان سند قرآنی ترویج فعالیت قرآنی فعالیت قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی