Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، در اطلاعیه روز سه‌شنبه این وزارتخانه آمده است: طی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)  در اداره کل اطلاعات استان یزد در نیمه ابتدایی سال جاری، یکی از قاچاقچیان ارز که در زمینه «خرید و فروش ارز» و «صدور حواله‌های ارزی غیرمجاز» فعالیت داشته است، پس از شناسایی با دستور مرجع قضایی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه افزود: متهم این پرونده بدون رعایت قوانین و مقررات بانکی کشور و همچنین عدم اخذ مجوز از بانک ‌مرکزی، اقدام به «خرید و فروش ارز» و «صدور حوالجات ارزی» به صورت مخفیانه کرده است؛ وی در بازه زمانی دو سال با سوء استفاده از حساب‌های بانکی اعضای خانواده خود، مرتکب قاچاق ارز به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال شده است.

وزارت اطلاعات تصریح کرد: علاوه بر این، در جریان بازرسی از منزل این متهم مقادیر قابل توجهی ارز خارجی شامل «دلار، یورو، پوند، دینار، بات تایلند، یوان چین، لیر ترکیه و منات آذربایجان» به همراه دستگاه تست ارز و همچنین چند دستگاه پوز کشف و ضبط شده است.

این اطلاعیه اضافه کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد اکثر مشتریانی که در این پرونده با متهم در ارتباط بودند از سودجویان استان یزد بوده که در جریان نوسانات ارزی سال گذشته، ‌سرمایه‌های ریالی خود را به ارز تبدیل کرده و به بهانه خرید ملک، زمین و غیره، منابع ارزی کشور را به مقصد کشورهایی همچون گرجستان و کانادا خارج کردند.

وزارت اطلاعات یادآور شد: همچنین تحقیقات از اشخاصی که مرتکب خرید ارز به صورت غیرمجاز شده‌اند، نیز ادامه دارد.  

برچسب‌ها ترکیه تایلند گرجستان کانادا وزارت اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه تایلند گرجستان کانادا وزارت اطلاعات ترکیه تایلند گرجستان کانادا وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق سوخت در هندیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کامران خوشناموند گفت: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبارهای حاشیه شهرستان هندیجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارکنان انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل یادشده، ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۱۲ دستگاه خودرو وانت و سواری را که حامل سوخت قاچاق بودند، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هندیجان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه و تحویل به مرجع قضائی، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کد خبر 6095322

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • اوباش تحت تعقیب در صفادشت شناسایی و در «خوشنام» ملارد دستگیر شد
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی