Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه ارتقای ایمنی کارگران و کارفرمایان در برابر اشعه رادیو اکتیو و پرتوهای صنعتی بین مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار و پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی امضا شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع برگزاری آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار با هدف توانمندسازی  و ارتقای سطح دانش و فرهنگ ایمنی در بین کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولان ایمنی در حوزه سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های تابعه بین دو مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی با حضور «حاتم شاکرمی»  معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علی اصغر زارعان»  دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه هدف این تفاهم نامه بیش از ۱۰۰ هزار نفر است

«علی اصغر زارعان» در این مراسم با تاکید بر اهمیت ایمنی کار در مجموعه فعالیت‌های این سازمان و شرکت‌های تابعه گفت: جامعه هدف این تفاهم‌نامه بیش از ۱۰۰ هزار نفر  هستند و هدف ما نیز پیشگیری و اجرای مسائل مربوط ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) است.

وی با بیان اینکه در این سازمان استانداردهای جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله ایمنی کار رعایت و به‌روزرسانی می شوند، اظهار داشت: ما از سرریز دانش خود می‌توانیم در صنایع مختلف موثر واقع شویم و حتی در حوزه تجهیزات نیز می‌توانیم خدمات لازم را ارائه دهیم و متقابلا از تجربیات وزارت کار نیز استفاده کنیم.
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه باید جنبه عملیاتی داشته باشد و در این زمینه باید کمیته‌ای مشترک این موضوع را پیگیری کند تا این تفاهم‌نامه روی کاغذ نماند و عملیاتی شود.

زارعان ادامه داد: اعتقاد ما ارائه خدمات به صنایع است. هدف ما رعایت همواره استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این  تفاهم‌نامه هم در همین راستا است.

وی محور تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ایمنی پرتویی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همپوشانی خروجی لازم را در این کار داشته باشیم.

ارتقای ایمنی و تدوین استانداردها مهمترین موضوعات تفاهم‌نامه است

«حاتم شاکرمی» با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه ابراز داشت: در شرایطی که در دوران تحریم قرار داریم و در حوزه ایمنی کار نیز ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود، تمایل داریم از ظرفیت ‌های داخلی و داشته‌های فنی بومی کشور از جمله حوزه ارتقای ایمنی کار در حوزه‌های رادیو اکتیو و پرتوهای صنعتی استفاده کنیم.

معاون وزیر کار تجهیزات ایمنی، ارتقای ایمنی و تدوین استانداردها از جمله مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که در این تفاهم‌نامه برآن تمرکز شده است.  

ویبا اشاره به زمینه‌های همکاری وزارت کار با وزارت نفت در خصوص ایمنی یادآور شد: قبلا با وزارت نفت آیین‌نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت تدوین شد که در مرحله امضا قرار دارد و این آئین‌نامه سرفصلی برای آموزش‌ها و تدوین استانداردهای لازم در حوزه ایمنی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک است.  

شاکرمی تشکیل کمیته اجرایی برای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه را ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید در تعهداتی که در متن تفاهم‌نامه گنجانده شده، تقید لازم را داشته باشیم و این مهم را با ارائه گزارش‌های مستمر در پیشبرد کار به عمل آوریم.  

«عباس پرکنی»  رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با امضای این سند همکاری و با کمک پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی بتوانیم در بخش آموزش و استانداردهای حوزه پرتویی اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به مباحث امنیتی مقرر شد که نهایت همکاری را با مجموعه و مجوز حضور مربیان آموزشی در محل‌ها را داشته باشیم ضمن اینکه تبیین استاندارهای حوزه مربوطه در این تفاهم‌نامه دیده شده است و با امضای این تفاهم‌نامه تسهیلات لازم ارائه خواهد شد.  

«حمیدرضا فقیه»  مدیرعامل پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی نیز در این نشست اظهار داشت: در سازمان انرژی اتمی دو نوع ایمنی پرتویی و صنعتی وجود دارد که ایمنی پرتویی بسیار گسترده‌تر است البته از سال ۹۱ بر ایمنی صنعتی تمرکز شد و حمایت‌های لازم را در این زمینه داریم.  

 همکاری در برگزاری آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و فرهنگ ایمنی،  ارتقای سطح دانش ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه‌های کشور براساس شیوه‌نامه‌های جامع آموزش ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و کنفرانس‌های مشترک مرتبط با موضوع ایمنی کار و خاصه ایمنی در حوزه حفاظت پرتویی و مشارکت در تهیه منابع و محتوای آموزشی و ضوابط و دستورالعمل‌های ایمنی در حوزه حفاظت پرتویی  از مهمترین سرفصلهای مندرج در این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: تشکیل تعاونی‌های دانشجویی با محور فعالیت‌های نوآورانه «بیمه اجباری سلامت» برای همه در کشور رایگان است؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت جامعه سازمان انرژی اتمی نفت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

وی بیان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

وی یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد