Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:52:52 GMT

ماجرای خمیردندانی که لذیذترین غذای اسارت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۰۴۴

ماجرای خمیردندانی که لذیذترین غذای اسارت شد

رژیم بعث عراق برای شکنجه دادن اسرای ایرانی به روش‌های مختلفی متوسل می‌شد و اسرا را از ابتدایی‌ترین حقوق طبیعی‌شان در خوراک و پوشاک هم محروم می‌کرد. ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هیچ رزمنده‌ای در هشت سال دفاع مقدس کمترین احتمالی نمی‌داد که یک روز اسیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جنگ بود و به غیر از شهادت و مجروحیت، اسارت در چنگال دشمن را هم در خود داشت. 43 هزار آزاده دفاع مقدس گویای فصل مهمی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است. رزمندگانی که در خاک عراق و در اردوگاه‌های رژیم بعث برای خودشان یک جمهوری اسلامی با مختصات خاصی را رقم زده بودند.

آزاده سرافراز فریدون احمدزاده یک بسیجی بود که در دوران دفاع مقدس با تیپ حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران از گردان بلال به جبهه اعزام شد. او در اردیبهشت ماه سال 1361 وقتی 18 ساله بود در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس به اسارت نیروهای بعث عراق درآمد. او هشت سال در اسارت اردوگاه‌های صدام بود که همراه با سایر اسرا در 26 مرداد ماه سال 1369 آزاد شده و به کشور بازگشت.

تصور رژیم بعث از اسرای پاسدار و ارتشی چه بود؟/ نا آرامی‌ اردوگاه‌های اسرا پیش از ورود حاج آقای ابوترابی

رژیم بعث عراق برای شکنجه دادن اسرای ایرانی به روش‌های مختلفی متوسل می‌شد و اسرا را از ابتدایی‌ترین حقوق طبیعی‌شان در خوراک و پوشاک هم محروم می‌کرد. فریدون احمدزاده، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به شکنجه‌های رژیم بعث که شامل گرسنگی دادن اسرا هم می‌شد به روایت خاطره‌‌ای پرداخت و گفت: یکی از همرزمان در مورد خاطرات بیمارستان بغداد در روزهای ابتدایی اسارت که مجروحان برای درمان‌های اولیه به آنجا اعزام می‌شدند، تعریف می‌کرد و می‌گفت در اتاق دکتر جلوی دستشویی یک روشویی بود که سربازهای بعثی خمیردندان و مسواکشان را آنجا می‌گذاشتند. به ما هم که غذای درستی برای خوردن نمی‌دادند. من از شدت گرسنگی آن خمیردندان را نشان کرده بودم.

یک روز رسیدم آنجا و دور از چشم بعثی‌ها خمیردندان را برداشتم و رفتم داخل دستشویی و محتویات خمیر دندان را تا آخر با لذت خوردم. بعد هم برای اینکه بعثی ها متوجه نشوند، ظرف خالی آن را داخل دستشویی انداختم و سیفون را کشیدم. می‌گفت از بس گرسنگی کشیده بودم، گویی خوشمزه‌ترین و لذیذترین چیزی که در عمرم خوردم همین خمیردندان بود.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس آزادگان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس آزادگان دفاع مقدس آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی