Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:00:02 GMT

نماز جمعه بهترین رسانه در نظام دینی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۱۵۹

نماز جمعه بهترین رسانه در نظام دینی است

آیت الله عابدینی گفت: نماز جمعه بهترین عرصه و رسانه در نظام دینی بوده و باید هرچه بیشتر برای حضور جدی تر اقشار مختلف در نمازجمعه بستر سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم افتتاح طرح دانش آموزی میعاد که امروز (سه شنبه ۱۴ آبان) در مسجد النبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: این طرح با ابتکار و نوآوری اجرا شده که جای تبریک به دست اندرکاران این مجموعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در فرمایشی از حضرت علی (ع) آمده است قلب‌ های خود را با ذکر و یاد خدا آباد کنید، زیرا با قلب غیر آباد نمی‌ توان کار اثرگذار کرد و آنها که به خدای متعال و قیامت ایمان دارند، صاحب دل‌ های آباد هستند.

 

وی اضافه کرد: خداوند متعال هم می فرماید تنها کسانی می‌ توانند مساجد را آباد کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، بنابراین این امر باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و لزوم شرکت در این فریضه افزود: هنوز فاصله زیادی با تأکیدات جدی خداوند در امر نماز جمعه داریم چراکه خداوند سبحان می فرماید هر اشتغالی در زمان نماز جمعه دارید، آن را رها کنید و این امر منعفت را به دنبال دارد.

 

وی تأکید کرد: اگر حکومت اسلامی داریم باید در نماز جمعه شرکت کرده و به آن توجه کنیم و نماز جمعه بهترین عرصه گفتمان دینی و بهترین رسانه در نظام دینی بوده و باید هرچه بیشتر برای حضور جدی تر اقشار مختلف در نمازجمعه بستر سازی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به طرح میعاد خاطر نشان کرد: این طرح فاخر می تواند آغازی برای اجرای طرح ها و برنامه های گسترده تر باشد و باید این دغدغه وجود داشته باشد که معدل سنی شرکت کنندگان در نماز جمعه کاهش یابد و این امر هم نیازمند برنامه ریزی همه جانبه است.

 

وی افزود: امروز باید همه مردم و اقشار مختلف در تمامی عرصه ها از جمله نماز جمعه حضوری پررنگ داشته باشند تا کارها به درستی پیش رود و برگزاری طرح هایی مانند میعاد در این مسیر اثرگذار است.

 

در ادامه رئیس ستاد نماز جمعه استان قزوین اظهار کرد: اقداماتی که در مجموعه نماز جمعه آغاز شده است، نگاه ویژه ای به حضور جدی تر دانش آموزان دارد.

 

«علی شفیعی شاد» خاطر نشان کرد: به منظور اجرای این طرح از ۲ سال گذشته برنامه ریزی ها انجام و جلسات مختلفی برگزار شده است و فضای آماده شده زیر ساختی است که می ‌توانیم مدل‌ های دیگری را در این فضا برای قشرهای دیگر جامعه اجرایی کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد راهپیمایی 13 آبان مسجد مجلس نماینده ولی فقیه در استان قزوین دانش آموزان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه