Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از سوی رییس‌جمهور/ واکنش ترامپ به راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران/ جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس/ آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم/ صدور رای درباره پورشه سوار اصفهانی/ هفتمین جلسه دادگاه ۹ متهم اقتصادی/ ممنوعیت همکاری با شورای فرهنگی انگلیس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، چهاردهم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیر عامل گفت: رویکرد جدید دفاعی ما به خاطر تهدیدات جدیدی است که در قالب جنگ ترکیبی و چند لایه از سوی آمریکا علیه کشور ما آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی کشور اهمیت شرکت‌های دانش بنیان بیشتر است، گفت: مقاومت در سایه کار و تلاش و علم و البته مذاکره به دست می‌آید و این‌ها با هم منافات ندارد. مقاومت برای مذاکره زمینه‌سازی می‌کند و مذاکره هم می‌تواند از مقاومت بهره‌برداری کند. رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه ما در نیویورک به دنبال این بودیم که بگوییم آمریکا راست نمی‌گوید، اظهار کرد: همه کشورها به ما می‌گفتند کلید دست خودتان است و با آمریکا مذاکره کنید ولی ما آن‌ها را قانع کردیم که ترس و مشکلی از مذاکره نداریم و بلدیم مذاکره کنیم. ما گفتیم آمریکا تحریم‌ها را کنار بگذارد سپس مذاکره می‌کنیم. این روند ادامه دارد و ما مذاکرات خود را با کشورهای مختلف ادامه می‌دهیم.

رییس جمهور در بخشی از سخنرانی‌اش در همین مراسم با اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و با اشاره به اقدامات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود اظهار کرد: از فردا تزریق گاز به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو آغاز می‌شود.

در همین رابطه حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوی اسلامی ایران در انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به اینکه کاهش تعهدات برجامی تحت نظارت آژانس خواهد بود، تاکید کرد که این اقدامات در صورت پایبندی سایر طرف‌ها به این توافق، قابل بازگشت خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم شامگاه دوشنبه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران در واکنش به راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. ببینیم چه می‌شود.

وزیر کشور بر اساس جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در روز دهم آذر دستور شروع رسمی فرایند انتخابات را صادر می‌کند. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دهم تا شانزدهم آذر برگزار می شود. در فاصله ۱۰ تا ۱۶ خرداد، داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات فرصت داشتند تا استعفای خود را تقدیم مقام مافوق خود کنند. این انتخابات در روز دوم اسفند برگزار می شود.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس را ممنوع اعلام و تاکید کرد:همانگونه که قبلا ًسخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کرده بودند هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس ممنوع بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.»

همچنین رئیس ستاد کارکنان کاخ الیزه، در صفحه توییتر خود، از تصمیم امائول مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای پایان‌دادن به حضور چهل‌سالۀ گروهک منافقین در خاک فرانسه خبر داد.

چند همسری

رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق:ثبت ۱۰۰۰ ازدواج دوم در سال ۱۳۹۷

فاطمه سعیدی: قبح‌زدایی از چندهمسری مشکوک است

نعمت احمدی: به جای تبلیغ چندهمسری چرا شرایط ازدواج مجردها را فراهم نمی‌کنید؟

فاطمه ذوالقدر: نفر سوم در کجای زندگی سالم و عاطفی زوج جای می‌گیرد؟/ ازدواج‌های مجدد، زیاده‌خواهی است

***

وزیر کشور در پایان سی و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در روزهای اخیر اخباری به خصوص در مورد ذرت های آلوده منتشر شد که واقعاً خلاف و به نوعی کذب بود.

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس  تاکید کرد که هنوز گزارش مستندی در خصوص واردات ذرت آلوده به آفلاتوکسین به دست مجلس شورای اسلامی نرسیده است، اما کمیسیون این موضوع را دنبال می‌کند.

سید ابراهیم رییسی در همایش ملی پدافند غیرعاملبا بیان اینکه امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم، گفت: تهدیدات استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیشتر جلوه تهدید نظامی داشته و تهدید سخت بوده است؛ اما امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم. این تهدیدات شامل اقتصادی، فرهنگی، زیستی و تهدیدات از انواع مختلفی است که امروز در برای کشور و مردم عزیزمان وجود دارد.

سیزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

صدور رای درباره پورشه سوار اصفهانی/علت برکناری ۶ قاضی

وضعیت پرونده روح‌الله زم از زبان سخنگوی قوه قضاییه

در شش ماه اول سال ۹۸، ۷۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شد

***

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان، مستشاران، متهمین و وکلای آن‌ها به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) چهاردهم آبان ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی انتخابات 98 چندهمسری ورود ذرت آلوده به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد

وزیر کشور در نشست هم اندیشی استانداران بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در نشست هم اندیشی با استانداران سراسر کشور با تقدیر از استاندارهای سراسرکشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و برنامه های پیش رو با تاکید بر ماموریت های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وزیر کشور آسیب های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می طلبد.

وحیدی با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وی وظیفه استانداری ها را متولّی گری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: استانداری ها نمی توانند با تصدی گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب های اجتماعی را به ثمر رسانند.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس