Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان موفق به تولید ربات‌های زنبور شکل شدند که می‌توانند بدون صدمه دیدن به دیوار برخورد کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ربات‌های کوچک پروازی که هم‌اکنون موجود هستند، خیلی دوام ندارند. به همین دلیل محققان دانشگاه هاروارد در راستای حل این مشکل برآمده و ربات‌های زنبوری تولید کرده‌اند که از عضلات مصنوعی و نرم برای پرواز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون اینکه آسیب ببینند.

به این ترتیب این ربات‌ها می‌توانند بدون اینکه صدمه ببینند، به دیوار اصابت کنند، به زمین سقوط کنند و یا حتی با زنبورهای دیگر برخورد داشته باشند.

پیش از این نیز از عضلات نرم پروازی استفاده شده بود ولی این برای اولین بار است که رباتی ساخته می‌شود که قدرت و کیفیت این را دارد تا معلق بماند.

ترفند محققان برای تولید این ربات، بهبود چگالی نیرو از طریق مواد تصفیه شده بود.

ساخت و جمع‌آوری این ربات‌ها هم آسان است و می‌توان آنها را با تعداد بال و محرک بیشتری ساخت تا ربات بتواند کارهای پیچده‌تری انجام دهد.

هنوز این فناوری در مقایسه با ربات‌های معمولی خیلی کارآمد نیست ولی محققان هاروارد امیدوارند که ربات ساخت خود را بهبود بخشیده و به فروش برسانند.

اگر این کار انجام شود، ربات مذکور کاربردهای بالقوه‌ی فراوانی دارد.

مثلا محققان هاروارد گفته‌اند که می‌توان این ربات‌ها را در ماموریت‌های جست‌وجو و نجات به کار گرفت. جایی که ممکن است ربات به زیر آوارهای حاصل از زلزله رفته و به دنبال بازماندگان حادثه گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات زنبور رباتیک دانشگاه هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١۴٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر