Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی زمینی ارتش در شمال‌غرب کشور با معرفی نفرات برگزیده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، این مسابقات که به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستا مراغه برگزار شد، با حضور ۲۰۰ قاری، حافظ و فعال قرآنی از کارکنان رسمی و وظیفه یگان های نیروی زمینی ارتش مستقر در شمال غرب کشور همراه بود و در ۱۳ رشته به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، در بخش کارکنان پایور و در رشته قرائت ستواندوم امیر رازدشت از قرارگاه شمال غرب، ستوان سوم مهرداد نعمتی و  سرگرد مهدی پارسا از تیپ ۴۰ به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رشته ترتیل قرآن کریم نیز کارمند ناصر عطری از گروه ۱۱ توپخانه مراغه، سروان اسماعیل علیزاده از قرارگاه شمال غرب و ستوان یکم مهدی کامرانی از مرکز آموزشی ۰۳ عجب شیر به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

در رشته اذان ستوان یکم روح الله فاطمی نیا از تیپ ۲۶۴، ستوان سوم محمدرضا شریف زاده از قرارگاه شمال غرب و نیز استوار یکم عباس فرزین از گروه ۱۱ توپخانه مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

بر اساس این گزارش، در رشته مفاهیم سطح اول نیز به ترتیب استوار یکم صابر امامی از تیپ ۳۲۱، کارمند سلطانعلی باقری از پشتیبانی منطقه چهار مراغه و ستوان سوم اسلام صحرائی از تیپ ۴۰ و نیز در رشته مفاهیم سطح ۲ نیز سرگرد شهریار نصرتی از پشتیبانی منطقه چهار مراغه، ستوان یکم جعفر پاشاوند از گروه ۱۱ پوپخانه و ستوان یکم سید رسول موسوی از تیپ ۳۲۱ به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

همچنین در حفظ یک جز قرآن نیز استوار یکم سید مهدی جودتی از تیپ ۴۰ مقام اول، در رشته حفظ سه جز قرآن ستوان یکم سیفعلی احمد زاده از تیپ ۴۱ و سروان احمد جفایی از آمادگاه زنجان مقام های اول و دوم و در رشته حفظ پنج جز نیز ستوان یکم ناصر امامی از تیپ ۳۶ و ستوان سوم اصغر زائری از تیپ ۱۶۴ مقام های اول و دوم را کسب کردند.

در رشته حفظ ۱۰ جز قرآن کریم، به ترتیب ستوان سوم حسین ارتانی از تیپ ۴۱ و مرتضی عزیزی از تیپ ۳۶۴ و در رشته حفظ ۱۵ جز ستوان سوم ولی الله فتحی پور مقام نخست و نیز در رشته حفظ ۲۰ جز سرگرد مهدی قمری از مرکز آموزشی ۰۳ عجب شیر و سروان حمید امیری از تیپ ۴۰ مقام های اول و دوم را کسب کردند.

در بخش کارکنان وظیفه و در رشته قرائت گروهبان دوم محمد اسمعیلی از تیپ ۴۰، گروهبان یکم علیرضا صحراکاران از تیپ ۲۱۶ و سرباز فرشاد نیک نام از قرارگاه شمال غرب کشور به ترتی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

بنابر این گزارش، در بخش ترتیل قرآن کریم سربازان وظیفه نیز گروهبان یکم مهدی جهانی از قرارگاه شمال غرب، سرباز زانکو گلباغی از گروه ۱۱ توپخانه و سرباز حسین محمدی از گروه ۴۳۳ به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

همچنین در رشته اذان نیز سرباز حامد عباس پور از تیپ ۴۰، سرباز علی غفاری از مرکز آموزشی ۰۳ عجب شیر و ستوان سوم وظیفه نیما شیری دخت از تیپ ۳۲۱ مرند به مقام های اول تا سوم دست یافتند. 

در رشته مفاهیم سطح ۲، ستوان سوم وظیفه روح الله امیر پور از تیپ ۴۱ و گروهبان یکم وظیفه سلیمان معروف بهی از تیپ ۳۲۱ رتبه های دوم و سوم کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ یک جز قرآن کریم به ترتیب سرباز وظیفه فهیم پریور از تیپ ۴۱، سرباز وظیفه محمدرضا نامی از تیپ ۱۲۱ و سرباز وظیفه ناصر یوسف زاده از تیپ ۳۲۱ به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

بر اساس این گزارش، در حفظ ۵ جز قرآن نیز ستوان سوم وظیفه داود خانی از تیپ ۳۶ به مقام اول و در رشته حفظ ۱۰ جز نیز گروهبان یکم وظیفه هادی حسن سلطانی از تیپ ۳۲۱ و گروهبان یکم وظیفه یوسف محسنی از تیپ ۲۲۱ شهید خسروتاش مقام های اول و دوم را کسب کردند.

گفتنی است، با پایان این دوره از مسابقات، ۷۰ نفر از برگزیدگان رشته های مختلف به مرحله کشوری مسابقات قرآنی ارتش که آذرماه در مسجد جمکران برگزار خواهد شد، راه یافتند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد استکبار ستیزی مجلس کانون های مساجد اردبیل روزنامه شمال غرب کشور مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر پنج شنبه به همراه فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، افزود: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است؛ کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولین قرار گرفت.

کیوان که دنیا را از پس آیات نورانی قرآن می‌بیند با زبان بی‌زبانی ما را به حرکت در مسیر قرآن تشویق کرده و یادآور می‌شود برای اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و باید با قدرت و انگیزه پیش رفت.

کد خبر 6088553

دیگر خبرها

  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی