Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در استان با کمبود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در حاشیه آیین گشایش دانشگاه فرهنگیان(خواهران) شهرستان قوچان که در سالن همایش‌های زنده‌یاد ماه‌منیر اکرمی این دانشگاه برگزارشد، در جمع خبرنگاران عنوان‌کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در شروع سال تحصیلی با کمبود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو حدود ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق تعیین تکلیف حق‌التدریس، نهضتی و... تأمین شد و ۸ هزار نفر دیگر از طریق حق‌التدریس، نیروهای شاغل و بازنشستگان تأمین گردید و در حال حاضر کلاس خالی در استان نداریم.

خدابنده اظهارکرد: دو پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد با تمام ظرفیت کار می‌کنند و امسال برای استان چهار برابر سال‌های گذشته افزایش ظرفیت انجام گرفت به طوری‌که سهمیه ما سال قبل ۴۶۰ نفر بوده‌است اما امسال به ۲ هزار نفر رسید و از محل ماده ۲۸ نیز در گذشته ۲۸۰ نفر پذیرش داشتیم که این تعداد امسال به یک‌هزار نفر رسیده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل این افزایش پذیرش با توجه به نیاز استان، لازم بود فضاهای جدیدی را برای دانشجویان پیش‌بینی کنیم و شهرستان قوچان نیز از جمله شهرهایی است که از گذشته تربیت معلم و دانش‌سرا داشته‌است و این پتانسیل چه به لحاظ فضای فیزیکی و چه نیروی انسانی در قوچان وجود داشت و ما با دو رشته آموزش ابتدایی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان قوچان که یکی از واحدهای دانشگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بود، راه‌اندازی کردیم و امیدواریم برای سنوات آتی مرکزی مستقل در این شهرستان داشته‌باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمبود نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح ایران گشت بین بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور ایجاد شناخت، امید و انگیزه در دانش‌آموزان برای تلاش و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، بازدیدهای دانش‌آموزی مستعد با همکاری اداره‌‌های کل آموزش و پرورش استان‌ برگزار خواهد شد که در این راستا امروز تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امضاء شد. 

حمایت از دانش آموزان در قالب طرح شهاب 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان مستعد در قالب طرح شهاب حمایت می‌کند، بیان کرد: طرح شهاب، مهمترین طرح ملی برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت دانش‌آموزان است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ایران گشت نیز در آموزش دانش آموزان خیلی مهم و اساسی خواهد بود یادآور شد: آگاه شدن دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت کشور،  تقویت حس خودباوری ملی و ارتقای سطح باورهای دانش آموزان از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های شغلی ادامه داد: شناخت دانش‌آموزان از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان به ویژه مفاخر استان و الگوبرداری از نخبگان علمی استان از اهداف دیگر طرح ایران گشت است.

امیدآفرینی و هدایت تحصیلی با طرح ایران گشت 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح ایران گشت موجب امیدافرینی و هدایت تحصیلی و هویت شغلی و هویت بخشی در دانش آموزان می‌شود، ضمن اینکه به جای الگوبرداری از الگوهای کاذب از نخبگان و فرهیختگان الگوبرداری می‌کنند.  

ایزدخواه عنوان کرد: ‌رشد و بالندگی دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف و به بهره‌برداری رساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها با تأکید بر مناطق محروم از اهداف این طرح است.  

وی با اشاره به کمک و همراهی مدارس استان برای کشف و هدایت استعدادهای متنوع دانش آموزان، یادآور شد: ارتقای سطح کیفی و فعالیت‌های مدارس در 3محور اصلی ارتقای کیفیت تحصیلی، پرورش مهارت‌های اثرگذار نخبگانی و هدایت استعدادها مدنظر بنیاد نخبگان استان است. 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از تمهیدات این طرح حمایت از فعالیت دانش آموزان در قالب اردوها و بازدیدهای علمی است. 

ایزدخواه با بیان اینکه این طرح در 16 مدرسه استان آغاز می‌شود ادامه داد: هر مدرسه دوبار در طول طرح بازدید خواهند داشت و 320 میلیون تومان برای این طرح اختصاص داده شده است.  

خراسان جنوبی ظرفیت‌های عالی اما ناشناخته دارد 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که متأسفانه ناشناخته مانده است. 

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه هنوز بیرجند، بروجن، بجنورد با هم اشتباه گرفته می‌شوند، یادآور شد: اگر کار منسجمی برای معرفی استان و شناخت دانش آموزان از جاذبه‌ها و نخبگان استان شود قطعا برای پرورش و آموزش آینده سازن کشور قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.  

وی با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزی به کویرتایر، پدافند غیرعامل و سایر نقاط استان، خاطرنشان کرد: طرح ایران گشت یک کار خاص و ویژه است که ایجاد انگیزه می‌کند و ما از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم