Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک تفاهنامه ای سه جانبه بین شهرداری، مرکز مطالعات شورای اسلامی کلانشهر اراک و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای به کارگیری ظرفیت های دانشگاه ها در مدیریت شهرداری به امضای طرفین رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گذشته ۴۵ هزار دانشجو داشته که در حال حاضر این تعداد به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین نسبت نیز در واحد اراک دانشگاه جمعیت از ۲۵ هزار نفر در گذشته به ۱۱ هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است.

کلانتری به ماموریت جدید دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طبق ماموریت جدید دانشگاه، به دنبال این هستیم که از حالت آموزشی به سمت دانشگاهِ پژوهشی، فن آور و نو آور حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که مجموعه واقع در قنات را تبدیل به شهر فناوری و نو آوری کنیم تا در برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و دانشگاه و دستگاه های اجرای یاری گر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد استان مرکزی اظهار کرد: در صدد این هستیم که این شهر نو آور و فن آور را مجموعه ای از سراهای صنعت، گیاهان دارویی، هنر و علوم انسانی و بهداشت و علوم پزشکی شکل دهد.

وی ضمن بیان اینکه در تلاش هستیم که این طرح شهر فن آور طی دو سال آینده با همکاری شهرداری به نتیجه برسد، اظهار کرد: در مرحله اول تا رسیدن به برنامه های دو سال آینده، برای جلوگیری از بحران وارد مباحث اقتصادی می شویم تا با اجاره دادن برخی از ساختمان ها از بحران دور شویم.

کلانتری فرسوده بودن اتوبوس های انتقال دانشجو به دانشگاه، حمل زباله های دانشگاه توسط بخش خصوصی، زباله های عفونی تولیدی در درمانگاه دانشگاه، تعریض قسمتهایی از جاده اراک-خمین تا دانشگاه، همکاری شهرداری در برنامه های فرهنگی دانشگاه، همکاری شهرداری در ترمیم چمن زمین چمن دانشگاه آزاد را از جمله مشکلات و خواسته های دانشگاه از شهرداری عنوان کرد.

وی با تاکید بر امضای تفاهم نامه ای کلی بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اراک در راستای انجام فعالیت های دو جانبه خاطر نشان کرد: طرحی مانند کشت گیاهان دارویی جاذب فلز های سنگین در بلوار های شهر طرح پیشنهادی دانشگاه به شهرداری بوده که تا به حال انجام نشده است. این طرح تا به حال در کشور انجام نشده است اما در دیگر کشورهای دنیا به کار گرفته می شود که امید است در اراک نیز به اجرا در آید.  

به گزارش دیارآفتاب؛ در پایان تفاهنامه ای سه جانبه بین شهرداری، مرکز مطالعات شورای اسلامی کلانشهر اراک و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای به کارگیری ظرفیت های دانشگاه ها در مدیریت شهرداری به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی