Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم «رشد»، ۱۵ فیلم بخش مسابقه معلمان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره فیلم «رشد»، عبارتند از ۱- آگیرا -مستند (هادی خدیو – کرمان)، ۲- آینه (محمد مقیمی‌پوربیژنی- بابل)، ۳- بابردوو (سیاوش ساعدپناه – سنندج)، ۴- باهم بی‌هم -پویانمایی (مریم سجادی نجف‌آبادی- نجف‌آباد اصفهان)، ۵- پایاب -مستند (حمید صادق‌پور – کیش)، ۶- پرواز سقوط -پویانمایی (رضا احمدیاری – سنندج)، ۷- پنهان (محمد غفاریان- خراسان رضوی)، ۸- جایگزین (اِرکان اورسان – ترکیه)، ۹- درب خروج (فادی خزبک – مصر)، ۱۰- دیا (آنش ناراس – هند)، ۱۱- سرخابی (مرتضی آسمانی – تهران)، ۱۲- کارُوی (پوپِت شا –هند)، ۱۳- کاما -پویانمایی (بابک شکری – کرمانشاه)، ۱۴- گاوگول۲ -پویانمایی (مهدی شاد – همدان)، ۱۵- یک شب در مدرسه -مستند (رضا رادپور – قاسم آباد مشهد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر، همچنین ۳۵ فیلم بخش مسابقه دانش‌آموزان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره فیلم «رشد» شامل ۲۹ فیلم ایرانی و ۶ فیلم خارجی عبارتند از  ۱- ۶ ماه برای «رشد»، ۶ ثانیه دور ریختن (بهومیکا سونها – هند)، ۲- آه -پویانمایی (سهیل جعفری)، ۳- آینه (فرهاد زارع بیدکی)، ۴- انعکاس (امیرحسین امیری)، ۵- باد و خورشید -پویانمایی (مریم عباسی تشنیزی)، ۶- بدون شرح -پویانمایی (سبحان دهقان‌زاده)، ۷- بهار از دست رفته را بازگردان (زینپ اوستونی پک – ترکیه)، ۸- پاکت -پویانمایی (مریم دهقان‌نژاد)، ۹- پاکزی -پویانمایی (سروش کریمی)، ۱۰- تلنگر (امیرحسین لزگی)، ۱۱- جای راحت -پویانمایی (استودیو DFR – ازبکستان)، ۱۲- حباب (دیانا حیدری)، ۱۳- خانه (وارن ماهتامی – انگلستان)، ۱۴- خانه ما (مهدی حاتمیان)، ۱۵- خط تولید-مستند (دانیال عزیزی نشقی)، ۱۶-در جستجوی زندگی-پویانمایی (ایلیا رمضانی)، ۱۷- درخت دیگری هم هست (معصومه معصومی)، ۱۸- در کفن تاریکی (فرحان فرحناک)، ۱۹- دوست کودکی من-پویانمایی (سیدعلی ایجادی)، ۲۰- روز گرگی-پویانمایی (نازنین هاشمی – غزل کنعانی)، ۲۱- زندگی به رنگ آتش (علی فرح‌بخش)، ۲۲- زنگ ریاضی (محمدرضا عبدالهی)، ۲۳- ساناز (ساناز نجفی)، ۲۴- سبز آبی-پویانمایی (ریحانه عین‌الهی)، ۲۵- طارونه-مستند (نرجس لشکری‌نژاد)، ۲۶- طغیان-پویانمایی (ماژان کیمیایی- علیرضا احمدنوری)، ۲۷-عنبران شهر گلیم-مستند (مبینا خدایی)، ۲۸- قاب بسته (ریحانه صالح پور)، ۲۹- قوانین و سواسی‌ها-پویانمایی (نرگس رفاهی)، ۳۰- کرم -پویانمایی (الکس رافائل رز – انگلستان)، ۳۱- کریپی (کار گروهی - آلمان)، ۳۲- محبوس-پویانمایی (محمد ترابی)، ۳۳-معیشت-مستند (محمدحسین خالصی)، ۳۴- نایریکا-پویانمایی (سحر قهرمانیان)، ۳۵- هزار سال زندگی-مستند (امیرحسین دهقان).

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی «رشد» در تهران از ۲۴ آبان تا ۱ آذر، و در استان‌ها از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت سال بعد به مدت ۶ ماه برگزار می‌شود.

نهاد برگزارکننده جشنواره دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش وپرورش، به دبیری وحید ‌گلستان است.

برچسب‌ها جشنواره جشنواره بین المللی فیلم رشد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره جشنواره بین المللی فیلم رشد جشنواره جشنواره بین المللی فیلم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود