Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه یادگاری روز سه شنبه در جلسه کارگروه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این جلسه مروری بر شرح وظایف این کارگروه صورت پذیرفت زیرا کارگروه جدیدی است که بر اساس آیین نامه شورای برنامه ریزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از وظایف مربوط به نظام فنی و حرفه ای به یک کمیته واگذار شد، ایجاد ارتباط بین دستاوردهای پژوهشی و فعالیت های اقتصادی صورت گرفت که مقرر شد در یک کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش عمومی نیز در شورای آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: مباحث مربوط به ارتقای کمی و کیفی دانشگاه ها نیز به یک کمیته محول و تعدادی از مسایل نیز باید توسط این کارگروه پیگیری شود، البته رای کامل در مورد کمیته ها داده نشد و مقرر شد کمیته دیگری توسط استانداری، دانشگاه اراک و سازمان برنامه تشکیل شود تا اعضای این کمیته و دبیری و وظایف آن را مشخص کنند.

یادگاری در خصوص طرح ها و اعتبارات پژوهشی استان اظهار کرد: امسال از بند ز تبصره ۹ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تعهدات سال گذشته طرح های پژوهشی استان پرداخت شده است و طرح پژوهشی جدیدی وجود ندارد و امیدواریم برای سال ۹۹ از هم اکنون با توجه به سیاست گذاری و اولویت های استان در بحث های توسعه ای اولویت های پژوهش را مشخص کنیم.

وی بیان کرد: هر سال از ۱۶تا ۲۲ آذرماه هفته پژوهش برگزار می شود و در طول این هفته تعاملی بین عرضه کنندگان پژوهش با متقاضیان و بهره برداران از طرح های پژوهشی خواهیم داشت و از پژوهشگران برتر در بخش دانش آموزی و دانشگاهی، مقالات علمی برتر و... تجلیل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: برای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نیز کمیته ای مقرر شد، تصمیم بگیرد تا محل برگزاری آن مشخص شود.

یادگاری تاکید کرد: نمی توان به اعتبارات پژوهشی سازمان مدیریت استان که فقط یک درصد اعتبارات هزینه ای یعنی ۷۰۰ میلیون تومان است بسنده کرد و از ظرفیت های دیگر باید استفاده شود زیرا در قانون شرکت ها موظف هستند ۴۰ درصد از اعتبارات پژوهشی را با همکاری دانشگاه ها در راستای طرح های پژوهشی استان به کار گیرند.

وی افزود: لازم است دستگاه ها را در این زمینه فعال سازیم و مقرر شد کمیته پژوهش استان کاری انجام دهد و نتایج پژوهشی استان را از تمام دستگاه ها و شرکت ها از ردیف های مختلف اعتباری انجام می شود، دریافت و ساماندهی کند و باید نتیجه آن در جلسات ارایه دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: باید دستگاه ها از مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و هیات های علمی بومی خود استان برای انجام کارهای پژوهشی استفاده کنند.در این راستا سال گذشته از ۷ طرح پژوهشی ۵ طرح را دانشگاه های استان انجام دادند و دو طرح خارج از استان است.

یادگاری بیان کرد: شرکت ها دارای منابع و رقم های بالایی در زمینه پژوهش هستند و ظرفیت پژوهشی در دانشگاه اراک، صنعتی، آزاد وجود دارد چرا که از طیف وسیعی از رشته ها برخوردار هستند و در مقاطع مختلف می توان از ظرفیت دانشجویان و هیات های علمی استان استفاده کرد.

کد خبر 4764750

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی هفته پژوهش یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند