Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:16:19 GMT

توجه به ورزش بانوان موجب تضمین سلامت خانواده می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۷۴۲۷

توجه به ورزش بانوان موجب تضمین سلامت خانواده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه ربیعی روز سه شنبه در جشنواره بزرگ ورزش و شادابی و سلامت که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار  شد گفت: در چند سال اخیر رویکرد مسئولان به رفع نیازهای بانوان در عرصه های مختلف قابل توجه و تقدیر است اما با توجه به جمعیت بالای بانوان توقع ما در رسیدگی به کارها بیشتر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته شاهد افزایش 30 درصدی فضاهای ورزشی در استان هستیم اما تا شرایط ایده آل فاصله داریم و باید توزیع امکانات در همه شهرستانها عادلانه باشد تا استعدادی از ورزش محروم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی تصریح کرد: با توجه به نقش بانوان در خانواده اگر بتوانیم زنان سالمی تربیت کنیم در واقع به تضمین سلامت خانواده و جامعه کمک کرده ایم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: مادران به عنوان مربیان فرزندان باید به سلامت خود اهمیت دهند و ورزش را در زندگی خود بگنجانند تا ابتدا سلامت خود سپس سلامت خانواده را تضمین کنند.

ربیعی اظهارداشت: متاسفانه زنان جامعه ما به دلیل روحیه ایثارگری و گذشت معمولا از خود غافل شده و به سلامت فردی اهمیت کمتری می دهند در حالی که تحقق خانواده سالم در گروه وجود مادرانی سالم است که آن هم با ورزش محقق می شود.

وی گفت: ماشینی شدن زندگی و تغییر سبک زندگی موجب کم تحرکی در میان آحاد جامعه بویژه بانوان شده و دراین وضعیت باید فرهنگ ورزش کردن  را در خانواده‌ها رایج کنیم تا زنان نیز از آن بهره مند شوند.

ربیعی اظهارداشت: در ایجاد امکانات ورزشی باید به روستاها هم توجه داشت زیرا نگاه سنتی حاکم در این جوامع معمولا به بانوان فرصت ورزش کردن را نمی دهد که در این راستا باید با کمک نهادهای فرهنگی کاری کنیم تا این رویکرد تغییر کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: اداره ورزش و جوانان و شهرداری باید مکان های مناسبی را برای ورزش بانوان اختصاص دهند تا گرایش به ورزش بیشتر شود.

وی اضافه کرد: اختصاص زمان های مناسب در سالنها برای ورزش بانوان، توزیع مناسب امکانات و وسایل ورزشی در همه نقاط شهری و روستایی استان، از دیگر نکاتی است که می تواند زمینه برخورداری بانوان از فضاهای ورزشی را مهیا کند که در این راستا راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش روستایی حرکت ارزشمندی در توسعه ورزش در مناطق محروم است.  

ربیعی در ادامه خواستار تسریع در راه اندازی پارک جدید ویژه بانوان در شهر قزوین برای کمک به تامین اوقات فراغت بانوان شد.
 

کد خبر 4764821

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین ورزش بانوان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال ایران موفق شد در مسابقات کافا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان در تورنمنت کافا را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خرسندم که قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ١٨ سال ایران در تورنمنت کافا با اقتدار به ارمغان آمد و نمادی دیگر از سیر تکاملی ابن رشته در جامعه‌ی بانوان را به منصه‌ی ظهور رساند.

حضور بانوان در عرصه‌ی ورزش و موفقیت در رویدادهای رقابتی بین‌المللی که با عزت، عفت و توانمندی به ثبت می‌رسد، یک نقطه‌ی قوت بزرگ برای ورزش ایران اسلامی است.

فتح جام قهرمانی تورنمنت کافا را ملی پوشان و کادر فنی و سرپرستی همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال و علاقمندان به ورزش صمیمانه تبریک می‌گویم و برای این تیم و دیگر تیم‌ها و ورزشکاران بانوان، آرزوی سلامتی و استمرار در افتخارآفرینی دارم.

کد خبر 6091404

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران