Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباسی عصر سه شنبه در پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران ویژه شهرستان پیشوا که با حضور تقی زاده معاون استاندار تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: شهر پیشوا با مساحت حدود ۱۷۰۰ هکتار، دارای ۵۰۰ هکتار بناهای شهری است که ۱۸۸ هکتار  یعنی ۳۷ درصد آن بافت فرسوده است.

وی افزود: طی سال های ۹۷ و ۹۸ حدود ۸۶ مصوبه در ستاد بازآفرینی شهری پیشوا گذرانده شده و حدود ۴۱ مصوبه نیز در کمیته فرعی ستاد به تصویب رسیده است و محله های هدف بازآفرینی شهری پیشوا اولویت بندی شده و در اولویت اول که شامل حدود ۶۷ هکتار است، اطراف حرم، بازار سنتی شهر، خیابان های شهید منتظری و طالقانی مشخص شده است و همچنین کوی بی‌بی هور، کوی عطایی، فرهنگیان یک و محله سناردک در مساحت ۴۱ هکتار به عنوان اولویت دوم، تعیین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی بیان داشت: اوقافی بودن محلات اولویت اول، ریزدانه بودن قطعات و املاک، عدم تمایل ساکنین به تجمیع قطعات، فرسودگی تاسیسات زیربنایی و نیاز به ایجاد و توسعه از جمله مشکلات موجود در حوزه بازآفرینی شهری پیشوا است.

فرماندار پیشوا گفت: وضعیت خاص توپوگرافی و شیب تند محدوده محلات اولویت اول به ویژه در اطراف خیابان فلسطین، مشکلات مالی شهرداری و نبود اعتبار کافی جهت بازآفرینی محلات، مساحت زیاد اصلاحی قطعات و نبود اعتبار مورد نیاز جهت بازگشایی معابر، عدم تمایل ساکنین به جابجای از مرکز شهر و عدم تمایل به سکونت در منازل آپارتمانی و وضعیت ضعیف مالی ساکنان محلات هدف از دیگر مسائلی است که در حوزه بازآفرینی شهری پیشوا با آن مواجه هستیم.

عباسی افزود: اجرای طرح توانمندسازی در محلات هدف و در سکونت گاه های غیررسمی، اجرای بازارچه های توانمندسازی در محلات هدف، انتخاب مشاور و تهیه طرح جهت سکونت گاه‌های غیررسمی می تواند در پیشبرد امر بازآفرینی شهری در پیشوا موثر باشد.

وی عنوان داشت: وام اختصاص یافته باید بسته به شرایط خاص منطقه و با در نظر گرفتن توان مالی اکثر ساکنان به ویژه ساکنان محلات بافت فرسوده که اغلب قشر ضعیف می باشند، تعریف شود و همچنین باتوجه به افزایش قیمت ها باید در مبالغ وام ها تجدید نظر شود و به منظور تسهیل در امور اداری، باید متقاضیان صرفا به شعبه بانک عامل در شهرستان معرفی شوند و همچنین بررسی پرونده های متقاضیان در محلات هدف مطروحه در کمیسیون ماده ۵ تسریع و تسهیل گردد.

فرماندار پیشوا بر ضرورت راه اندازی دفتر تسهیل‌گری و همچنین سازمان عمران و نوسازی شهری برای توسعه طرح بازآفرینی شهری در پیشوا تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر و به منظور توسعه بازآفرینی شهری، ۷۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی و ۹۰ درصد تخفیف در صورت تجمیع املاک توسط شهرداری پیشوا مراحل تصویبی خود را گذرانده است و مجموعه شهرداری پیشوا و دانشگاه علم و صنعت نیز برای مطالعات و نقشه برداری قرار مشترکی را به امضا رسانده اند.


 

کد خبر 4764835

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری پیشوا حسین عباسی تسهیل گری یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوشنگ توکلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سخنانی عنوان کرد: معتقدم که تصمیم گیری و دیدگاه نسبت به جوانی جمعیت و ازدیاد آن باید از جامعه به بالا تزریق شود.

وی ادامه داد: وقتی خواسته‌ای در جامعه تعریف می‌شود و جا می‌افتد، به سمت مدیران اجرایی هم می‌رود و همین نشان می‌دهد که چنین علاقه‌ای الان در جامعه وجود دارد. وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که چنین دیدگاهی به مدیران جامعه تزریق شود قطعا جزو اولویت هایشان قرار میگیرد و توجه می‌کنند که چه چیز‌هایی نیاز این جوانان است و تعادل بین نیاز‌ها، خواسته‌ها، توقعات و قدرت اجرایی خود را برقرار می‌کنند، هر تصمیمی در اینجا گرفته شود می‌تواند به نفع جامعه باشد.

توکلی با اشاره به شعار جوانگرایی جامعه گفت: همین شعار نشان می‌دهد که ما جوانان را می‌خواهیم تشویق به ازدواج و سپس فرزندآوری کنیم، این را هم باید در نظر بگیریم که در طول سالیان گذشته کشورما دچار تحریم‌های زیادی بوده و همه روی جامعه اثر منفی گذاشته است حال باید سرمایه گذاری‌هایی داشته باشیم که بتواند این ضعف‌ها را جبران کند و جزو اولویت‌های جامعه قرار بگیرد، قطعا قوه مجریه ما در این زمینه نیت خوبی دارد و باید بررسی کند که براساس آن چه سیاست‌هایی را در نظر بگیرد.

توکلی با اشاره به اینکه آشوب‌هایی که در سراسر دنیا دیده می‌شود نیرو‌های جوان جامعه را نسبت به آینده نگران می‌کند، گفت: الان هم که دانش بشری رشد کرده، کهنسالان بیشتر عمر می‌کنند و شرایط به طوری شده کشوری مثل انگلیس یک قتل عام علیه سالمندانش در بیمارستان راه انداخته به دلیل اینکه توان دادن خرج سالمندان را ندارد، حال در این شرایط و در جامعه خودمان باید وضعیت با بسنجیم تا نیروی کار و انسانی جوانمان از دست نرود و برای آینده هم برنامه ریزی درست داشته باشیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان