Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:38:27 GMT

وزارت اقتصاد نام بدهکاران بزرگ مالیاتی را اعلام کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۷۸۰۶

وزارت اقتصاد نام بدهکاران بزرگ مالیاتی را اعلام کند

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد سامانه‌ای شفاف در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اعلام نام بدهکاران بزرگ مالیاتی شد تا مشخص شود چه کسانی در کشور مالیات نمی‌دهند و گفت: این قبیل بدهکاران در کشور کم نیستند.

بهرام پارسایی عصر چهارشنبه ١٤ آبان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، به قوانین و مقررات موجود اشاره و  با تاکید بر اینکه بسیاری از ناکارایی‌ها به مجلس باز نمی‌گردد، رد قانون حذف سود مرکب برای فعالان بخش خصوصی که در مجلس تصویب و توسط شورای نگهبان رد شد را مصداق این مدعا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به عنوان مثال؛ تصویب نشدن FATF قطعا آثار مخربی بر بازار کسب و کار خواهد داشت اما یک سال بلاتکلیف مانده و شورای نگهبان آن را رد کرده است، لذا همه مسائل به مجلس باز نمی‌گردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همت همگانی برای ارتقای رتبه فضای کسب و کار کشور باید ایجاد شود، افزود: بخشی از این موضوع به تحریم‌ها و بخشی هم به ناهماهنگی‌های داخلی بر می‌گردد.

پارسایی با تاکید بر اینکه تبعیض‌ها بخش خصوصی را ناراحت کرده چون همه مالیات نمی‌دهند و تاوان آنها را دولت باید بپردازد، به رشد مالیاتی ٦٠ درصدی فارس در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و خواستار افزایش اختیارات مدیران استانی و توجه به مطالبات بخش خصوصی شد.

او خاطرنشان کرد: باید در راستای تعامل با سرمایه گذاران و تولید کنندگان سطح اختیارات مدیران شعب بانک‌ها در استان‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه فارس نیاز به تسهیلات در راستای تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگی چون آزاد راه شیراز-اصفهان دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مراجعه به بیمارستان‌های شیراز به شدت افزایش یافته چون بسیاری از مراجعه کنندگان از خارج از این کلانشهر هستند، لذا از وزیر اقتصاد می‌خواهیم که اعتبار لازم به بیمارستان‌های در حال ساخت فارس و شیراز اختصاص یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی وزارت اقتصاد بدهکاران مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند