Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هلال احمر کرج با اشاره به اهمیت ارائه خدمات امداد و نجات در کوهستان و شرایط خاص ،اظهار داشت: نجاتگران در این دوره آموزشی با اصول صعود و فرود، بکارگیری ابزار کوهستان، صعود از کوهستان،حمل مصدوم در کوهستان و ...  توسط استاد یحیی رضازاده نجاتگر کادر و مسئول تیم کوهستان جمعیت هلال احمر کرج آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برگزاری این دوره‌ نجاتگران برای عملیات جستجو و نجات در  موقعیت های خاص  آماده می شوند و مهارت  کار با طناب، کار با بسکت‌ و فیکس‌کردن مصدوم در محیط آزاد، کوهپیمایی صحیح در کوهستان 

 فرود از دیواره ، جستجو و نجات مصدوم در کوهستان به صورت صحیح را فرا می گیرند تا در عملیات‌های امداد و نجات مصدومان در کوهستان  بکار بگیرند .

این دوره طی یک هفته از ۱۱  تا ۱۶آبان ماه  و بمدت ۵۲ ساعت بصورت تئوری و عملی در جمعیت هلال احمر کرج و کوه های عظیمیه با تدریس استاد یحیی رضازاده در حال برگزاری است .

 سید فتح اله هاشم نژاد اظهار داشت : در حاشیه این آموزش‌ها طی بازدید مهندس جعفری سرپرست مدیریت بحران فرماندار ی کرج از  پایگاه کوهستان عظیمیه و برگزاری دوره تخصصی کوهستان مشکلات موجود در خصوص شرایط و فضای نامناسب پایگاه  امداد و نجات کوهستان ،،امکانات مورد نیاز اعضاء، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده در مسیرهای پرخطر و حادثه ساز کوهستان بررسی و مطرح شد. ‌

این دوره تخصصی طی پیش آزمون انجام گرفته از متقاضیان با حضور  ۲۸ نفر در حال برگزاری است و به پذیرفته شدگان در آزمون تئوری و مهارتی گواهینامه تعلق می گیرد.

دارا بودن گواهینامه پایه اقدامات پیش بیمارستانی یکی از پیش نیازهای شرکت در دوره می باشد .

خبر در حال تکمیل شدن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6090504

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر