Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان بی سی، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد هنوز دلیلی موجه که فایده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) را شرح دهد، نشنیده است.

او در یک کنفرانس فناوری که از طریق اینترنت برگزار شده بود، گفت: تاکنون کسی برای من ارزش افزوده برگزیت را توضیح نداده است؛ هیچ کس، حتی نایجل فراژ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایجل فراژ که اوایل سال جاری میلادی حزب برگزیت را تأسیس کرد، چهره‌ای کلیدی در پرونده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

بارنیه در ادامه تصریح کرد: جایی که برگزیت، بزرگترین ریسک و مشکل را با خود ایجاد می‌کند، ایرلند است؛ چرا که این منطقه در مرکز نگرانی‌ها و نیز مسأله مرز بین دو منطقه جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی قرار دارد.

وی همچنین گفت: نگرانی‌هایی در خصوص در خطر قرار گرفتن صلح در منطقه و تضعیف پیمان بلفاست (میان طرف‌های درگیر در ایرلند شمالی و ایرلند) وجود دارد.

در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هنوز باید گفتگو‌ها برای آینده تجارت میان این کشور و اتحادیه اروپا انجام شود.

بارنیه در این خصوص گفت: اروپا آماده است تا این گفتگو‌ها را به محض تصویب توافقنامه برگزیت آغاز کند.

اتحادیه اروپا و لندن به تازگی به یک توافق دست یافته بودند که طبق آن خروج انگلیس را از این اتحادیه تسهیل می‌کرد؛ اما در پی به تصویب نرسیدن این مسأله در پارلمان انگلیس، این کار به حال تعلیق درآمد و اکنون قرار است در انگلیس در ماه دسامبر انتخابات برگزار شود؛ انتخاباتی که نخستین بار است از سال ۱۹۲۳ در این ماه برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرآنلاین، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904315

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند