Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس معمار نژاد شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی فعالان بخش اقتصادی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور وزیر اموراقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: بانک ها با حدود هزار شعبه با ۹ هزار پرسنل در استان فارس فعالیت می کنند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک ها مرغ عزا و عروسی هستند و همه جا مورد توجه قرار می‌گیرند ، واقعیت این است که هیچ کسب و کاری را نمی توانیم پیدا کنیم که بدون کمک بانک ها توانسته باشد ادامه فعالیت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معمارنژاد افزود: منابع قابل استفاده بانک ها در استان ۵۵ هزار میلیارد تومان است، از این مقدار ۴۵ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۸۳ درصد به عنوان مصارف تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: البته اگر بانک های خصوصی نیز اضافه کنیم این عدد به حدود ۵۰ درصد نسبت تسهیلات و مصارف به سپرده ها است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با دستور وزیر اقتصاد در اولین جلسه شورای پول و اعتبار سعی خواهیم کرد حقی را برای بانک های خصوصی بگذاریم.
معمارنژاد افزود: اعتقاد بر این است که باید بین سهم هر بخش اقتصادی بر ارزش افزوده و سهم آن بخش در استفاده از تسهیلات تناسب داشته باشد.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم اگر سهم بخش صنعت ۲۲ درصد است امروز سهم آن از تسهیلات ۳۰ درصد است یعنی بیشتر می گیرد.
معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: اگر بخش خدمات و بازرگانی سهمش در اشتغال و ارزش افزوده ۵۰ درصد است سهمش در تسهیلات حدود ۴۸‌درصد است.
معمارنژاد اظهارکرد: در استان فارس سهم بخش کشاورزی ۱۷ درصد است که ۱۴ درصد از تسهیلات استفاده کرده است؛ سهم بخش صنعت ۱۳.۵ درصد است که ۱۱ درصد از تسهیلات استفاده کرده است.
وی ادامه داد: همچنین استان فارس در سهم بخش مسکن حدود ۱۲.۵ درصد است اما ۲۸ درصد از تسهیلات استفاده کرده است.
وی یادآور شد: در بخش بازرگانی نیز سهم استان فارس ۵ و در استفاده از تسهیلات ۵.۵ درصد است. در بخش خدمات سهم استان ۵۱.۵ درصد است اما سهم ان از تسهیلات ۴۱ درصد است.
معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی در ادامه گفت: بخشنامه بانک مرکزی و شورای هماهنگی امور بانکهای استان فارس، بانک ها را موظف کرده است که نسخه ای از قرارداد را در اختیار مشتری قرار دهند اگر بانکی این کاری نمی‌کند تخلف می کند.
معمارنژاد همچنین در ادامه افزود: سهم بیمه زندگی در ایران نسبت به دنیا ۱۴ درصد است، یکی از گرفتاری بازنشستگان این است که از یکجا حقوق بازنشستگی می گیرند در صورتی که افراد می توانند با پرداخت بیمه عمر و زندگی از چند جا در زمان بازنشستگی حقوق دریافت کنند.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصادی و دارایی عباس معمار نژاد بانک فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک فارس وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد

بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط استادان برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند