Web Analytics Made Easy - Statcounter

شگفت انگیزترین مرز ایران در حقیقت مرز بین مازندران و سمنان است که در آن، هم جنگل می‌بینیم و هم دشت، هم بیابان و هم کویر. این منطقه «اوپرت» نام دارد؛ مرز بین جنگل و کویر.

اوپرت در حقیقت در جنوبی‌ترین نقطه مازندران و شمالی‌ترین نقطه سمنان واقع شده. اینجا روستایی‌ست به همین اسم که جزو مازندران به حساب می‌آید، اما دامداران مناطق شمالی سمنان هم اینجا را به عنوان ییلاق خود انتخاب می‌کنند و دام‌هایش را در دشت‌های برای چرا رها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانه‌های روستایی دشت‌های زیبا، کوه‌های زیبا پوشیده شده از چمن، چشمه‌های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می‌خورد همه از زیبایی‌های اوپرت است.

به دلیل ارتفاع زیاد ابر‌های باران‌زا بیشتر در شمال دامنه متوقف می‌شود و سمت شمالی دیواره همیشه پوشیده شده از گیاهان تازه، ولی سمت جنوبی به دلیل بارش کمتر بیشتر به سمت زردی می‌رود.

شگفت‌انگیزترین مرز ایران/ جنگل و بیابان را یکجا تماشا کنید!

اوپرت، جایی‌ست مثل استخرگاه، با دشت‌‍های وسیع و خانه‌های روستایی که شیروانی رنگی‌شان از دور معلوم‌اند. از آنجایی که این ییلاق جزو منطقه حفاظت‌شده پرور است، تنوع جانوری و گیاهی زیادی هم دارد. جز گوسفند‌ها و گاو‌ها که در دامنه دشت‌ها می‌چرند، اسب‌های وحشی هم کامل‌کننده تصویری‌ست که پیش رویمان می‌بینیم.



شگفت‌انگیزترین مرز ایران/ جنگل و بیابان را یکجا تماشا کنید!

منطقه‌ی اوپرت علاوه بر همه‌ی زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد، با مناطق گردشگری همچون دریاچه‌ی چورت و باداب سورت هم همجوار است. گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند بازدید از این جاذبه‌های گردشگری را نیز در برنامه‌ی مسافرت خود بگنجانند.



شگفت‌انگیزترین مرز ایران/ جنگل و بیابان را یکجا تماشا کنید!

چورت در بخش چهاردانگه‌ی مازندران قرار دارد و دریاچه‌ای بکر در دل جنگل است. برای دسترسی به این دریاچه می‌توانید از مسیر ساری کیاسر بعد از طی مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر بعد از روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید و سپس با طی کردن ۱۵ کیلومتر به روستای چورت برسید. از روستای چورت جاده‌ی خاکی به مسافت ۱۰ کیلومتر را طی کنید تا به دریاچه‌ی چورت برسید.



شگفت‌انگیزترین مرز ایران/ جنگل و بیابان را یکجا تماشا کنید!
مسیر دسترسی به اوپرت؛ شگفت انگیزترین مرز ایران

مسیر‌های دسترسی به این منطقه از دوسمت امکان پذیر است.

مسیر اول از جاده سمنان از سمنان به سمت شهمیرزاد بروید از آنجا به سمت فولاد محله حرکت کنید در مسیر به یک دو راهی می‌رسید که سمت چپ می‌رود و روستا‌های ورگو، پرور، کلیم، کاورد، فیسک، تلاجیم، ملاده، سرخده و بعد دره اوپرت تا مسیر تا سرخده حدود چهار ساعت است.

مسیر دوم از شهمیرزاد به سمت روستای چاشم و از آنجا به سمت هیکو، ملاده، سرخده بروید. ناگفته نماند که این مسیر جزو مسیر‌های آسان و قابل دسترس برای همگان نیست.



اگر از تهران بخواهید به سمت ییلاق اوپرت بروید، مسیر جاده فیروزکوه و خطیرکوه را انتخاب کنید؛ مسیری که هم کوتاه‌تر است و هم قشنگ‌تر. مسیر جاده فیروزکوه به اوپرت یکی از زیباترین مسیر‌های ایران محسوب می‌شود. گردنه کدوک، راه‌آهن شمال، پل ورسک و غار اسپهبد خورشید در مسیر قرار دارند.

شگفت‌انگیزترین مرز ایران/ جنگل و بیابان را یکجا تماشا کنید!



منبع:روزیاتو

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟

عواقب بارور شدن ابرها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابرها در بیابان ختم شد./اطلاعات آنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • سقوط ابر‌های بارور در بیابان‌های عربستان (فیلم)
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم