Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@00:10:52 GMT

فرانس ۲۴: توان غنی سازی ایران ۵۰ برابر زیاد شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۰۲۰۲

فرانس ۲۴: توان غنی سازی ایران ۵۰ برابر زیاد شده است

صدا و سیما نوشت: توانایی سانتریفیوژهای جدید ایران در تاسیسات تحقیقاتی نطنز پنجاه برابر بیشتر از سانتریفیوژهای نسل قدیم است توانایی سانتریفیوژهای جدید ایران در تاسیسات تحقیقاتی نطنز پنجاه برابر بیشتر از سانتریفیوژهای نسل قدیم است.

ایران با کنار گذاشتن برخی تعهدات خود در قبال توافقنامه هسته‌ای وین (پس از بد عهدی طرفهای امریکایی و اروپایی برجام) که در سال دو هزار و پانزده منعقد شد، از این توافقات فاصله می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه از تصمیم تهران برای ازسرگیری غنی سازی اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای فردو خبر داد. اما این تصمیم چه تغییراتی به دنبال خواهد داشت؟

سیاوش قاضی گزارشگر این شبکه در تهران در این خصوص گفت: ایران از چند ماه پیش (پس از بد عهدی طرفهای امریکایی و اروپایی برجام) فعالیت‌های خود در زمینه غنی سازی اورانیوم را به شدت افزایش داده است. امروز برخی از خبرنگاران ایرانی به تاسیسات نطنز که یک مرکز تحقیقاتی است رفتند.

به این خبرنگاران سانتریفیوژهای جدید و مدرن‌تر با توانایی بسیار بیشتر از سانتریفیوژهایی که تا پیش از این از سوی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، نشان داده اند. توانایی برخی از این سانتریفیوژها در غنی سازی پنجاه برابر بیشتر از سانتریفیوژ​های قبلی است.

از این رو ایران با غربی‌ها وارد یک زورآزمایی بسیار بسیار جدی شده و تهدید کرده است که اگر اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها و پاسخ به تحریم‌های آمریکا کاری انجام ندهند، روند غنی سازی را خیلی زود تسریع خواهد کرد. این تحریم‌ها اقتصاد ایران را دچار آسیب کرده است.

رئیس جمهوری ایران در این خصوص بسیار روشن سخن گفت. وی تاکید کرد که اگر اروپایی‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا کاری انجام ندهند، اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو نشود و اگر به رغم تحریم‌های آمریکا، روابط بانکی ایران با سایر کشورهای جهان دوباره برقرار نشود، ایران فعالیت‌های خود در زمینه غنی سازی اورانیوم و فعالیت‌های هسته‌ای را تسریع خواهد کرد و از آن چه که پیش از توافقنامه هسته‌ای سال دو هزار و پانزده در اختیار داشت، جلوتر خواهد رفت. این تهدید بسیار روشن ایران علیه غربی‌ها بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: غنی سازی انرژی اتمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • لبه تیغ
  • سباستین کل: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سانچو را در دورتموند نگه داریم
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است