Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول به شهادت رسیدند که این اتفاق برای اهالی سامرا شوکه کننده بود. با شهادت یازدهمین اختر امامت، در حالی که بیش از پنجاه سال از عمر شریفشان سپری نشده بود،   امامت حجت الهی آغاز شد. به بهانه شهادت این امام بزرگوار به معرفی کتاب «زندگانی امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «زندگانی امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت»  کتابی است که زندگی امام حسن عسکری (ع) را در یازده فصل روایت و به بیان مراحل زندگی ایشان می‌پردازد. این کتاب نوشته سید محمد کاظم قزوینی است که سید محمد صالحی آن را ترجمه کرده و انتشارات یاس بهشت آن را به چاپ رسانده است.

کتاب «زندگانی امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» در سال ۱۳۹۲ و در ۳۴۴ صفحه راهی بازار نشر شد.

عناوین فصل‌های این کتاب عبارتند از:

«ولادت امام حسن عسکری (ع)»، «نص‌هایی درباره امامت امام حسن عسکری (ع)»، «حضرت نرجس خاتون (س)»، «امام حسن عسکری (ع) در زمان شهادت پدر»، «حاکمان معاصر با امام حسن عسکری»، «اصحاب امام حسن عسکری»، «درباره نامه‌ها و سخنان امام حسن عسکری»، «کلمات قصار امام حسن عسکری (ع)»، «شهادت امام حسن عسکری (ع)»، «اتفاقات بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)»، «درباره مرقد مطهر امام حسن عسکری (ع)» هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت ائمه اطهار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد