Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هومن زرنگار، در حاشیه برگزاری کنگره انجمن ارتودنتیست های ایران، در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: درمان ارتودنسی دو مزیت عمده دارد. نخست، بحث سلامت است و دوم، زیبایی صورت را شامل می شود.

این متخصص ارتودنسی، افزود: درمان های ارتودنسی باعث می شود سیستم جونده و دندان ها در یک رابطه صحیح قرار گرفته که می تواند بر روی سلامتی بافت های نگهدارنده دندان ها (استخوان و لثه) تاثیر مثبت بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرنگار ادامه داد: وقتی جویدن و بلع درست باشد، بر روی سیستم گوارشی اثر مثبت می گذارد به طوری که پزشکان عنوان می کنند، یکی از دلایلی که می تواند باعث بیماری های گوارشی شود، این است که سیستم جونده فرد به درستی کارا و موثر نباشد.

وی به موضوع زیبایی صورت و درمان های ارتودنسی اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که درمان های ارتودنسی نه تنها از لحاظ داخل دهانی و مرتب و قرینه بودن دندان ها اثر گذار است و باعث ایجاد لبخند زیبا شود، بلکه بر روی بافت نرم تاثیر مثبتی می گذارد.

زرنگار با تاکید بر اهمیت درمان های ارتودنسی در کودکان، افزود: درمان های ارتودنسی در کودکان خیلی مهم است. 

وی ادامه داد: یک ارتودنتیست با شناخت کافی از کودک، می داند چه طرح درمانی بدهد که بعدا با پیری بافت نرم، صورت فرد خراب تر نشود.

این متخصص ارتودنسی، به زمان طلایی درمان های ارتودنسی که سن ۶ تا ۷ سالگی است، اشاره کرد و افزود: باید بدانیم که درمان های ارتودنسی قبل از سن بلوغ، به استثنای بیمارانی که مشکلات شدید فکی دارند، می بایست انجام شود.

زرنگار با عنوان این مطلب که درمان های ارتودنسی در همه سنین امکان پذیر است، گفت: درمان ارتودنسی به شرطی امکان پذیر است که استخوان و لثه فرد سالم باشد و انگیزه درمان ارتودنسی داشته باشد. 

دبیر علمی انجمن ارتودنتیست های ایران، تاکید کرد: باید بدانیم که درمان های ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه نمی شود.

کد خبر 4764915 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتودنسی دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت دارو سرطان مسمومیت سازمان بیمه سلامت انجمن جراحان ارتوپدی سعید نمکی ناباروری چاقی سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی پوکی استخوان خواب سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال آمریکا نایب قهرمان دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال، با یک تیم کامل پا به این تورنمنت خواهد گذاشت و جان اسپرا سرمربی این تیم یک تیم پر ستاره را در اختیار خواهد داشت.

اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا برای لیگ ملت‌های والیبال به تفکیک پست‌ها:

پاسورها: مایکا کریستنسن، جاشوا توآنیگا، مایکا ما آ، نیکولاس اسلایت و کوئین ایساکسون

قطر پاسورها: متئو اندرسون، جیک هانس، کایل انسینگ، کایل راسل و گابی گارسیا

سرعتی‌زن‌ها: دیوید اسمیت، مکسول هولت، تایلور آوریل، جفری جندریک، دنیل وتر، مایکل مارشمن، پاتریک گاسمن و متئو نیگ

دریافت‌کننده‌ها: توری دیفالکو، آرون راسل، گرت ماگوتوتیا، توماس جاشکه، کودی کسل، یاکوب پاستور، جوردن اورت، برت ویلدمن و اتان چمپلین

لیبرو ها: اریک شوجی، کایل داگوستینو و میسون بریجز

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان