Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:12:28 GMT

چهارمی ایران از نظر اینترنت ارزان در دنیا

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۰۷۰۳

چهارمی ایران از نظر اینترنت ارزان در دنیا

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران چهارمین کشور ارزان دنیا در زمینه تعرفه اینترنت با ترافیک‌های برابر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر ناظمی در جلسه کارگروه اطلاعات و فناوری اطلاعات مراغه افزود: با وجود ادعای برخی رسانه ها مبنی بر قیمت بالای تعرفه های اینترنت، هزینه های اینترنتی در مقایسه با سبد های هزینه و قدرت خرید خانوارها و شرکت ها، پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، ساخت دیتاسنترها و هزینه های نگهداری بالای این مراکز و مصرف بالای برق آنها، امری مقرون به صرفه نیست.

ناظمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: هم اکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه از رویکردهای توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در کشور گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ اپلیکیشن ایرانی در کافه بازار فعال بوده که بیشتر آنها توسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.

ناظمی اضافه کرد: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مراغه از ظرفیت های بالایی در زمینه کارآفرینی های نوین و استارت آپی برخوردار است گفت:  ایجاد پهنه هوشمند در این شهر و نیز طرح شهر هوشمند در ماه های آینده با مصوبه این وزارت اجرایی می شود.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه از اجرای طرح شهر هوشمند در این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح با همکاری ادارات، سازمان و مراکز علمی و پژوهشی این شهرستان اجرا می شود و دانشگاه مراغه به عنوان دبیرخانه ان انتخاب شده است.

حمید شکری افزود: اجرای این طرح در مراغه به عنوان پایلوت منطقه ای زمینه ساز توسعه کسب و کارهای شرکت دانش بنیان و شرکت های استارت آپی خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساخت های ارتباطی در این شهرستان اضافه کرد: پوشش تلفن همراه و اینرتنت در برخی مناطق روستایی این شهرستان مناسب نبوده و نیازمند توسعه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون یک هزار و ۸۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.

مهدی خرامش افزود: در این راستا، براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال بیشتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از این پوشش برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: در مراغه نیز ۴۵ روستای فاقد پوشش شبکه تلفن همراه وجود دارد که براساس برنامه ریزی ها ۲۰ روستا از این مجموع تا پایان امسال و ۲۵ روستای دیگر نیز در سال آینده دارای پوشش خواهند شد.

وی از اجرای شبکه فیبر نوری در آذربایجان شرقی خبرداد و اضافه کرد: در این راستا، ۳۱۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرا می شود که برای این منظور نیز ۱۱۰ نقطه شناسایی شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

بیشتر بخوانید: باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم آمادگی انجمن سواد رسانه ای برای تهیه «طرح ملی ارتقای سواد رسانه ای»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اینترنت ترافیک رسانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: این یک استارت دوباره است

سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور پیش از رویارویی تیمش با ذوب‌آهن در جام حذفی گفت: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است

به گزارش ایسنا، تراکتور غروب جمعه، هفتم اردیبهشت، در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. این مسابقه از دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

حمید مطهری، سرمربی تازه‌وارد تراکتور، در نشست خبری پیش از بازی تراکتور و ذوب‌هن گفت: قبل از هر چیز جا دارد بگویم خوشحالم که به عنوان مسئول فنی در خدمت تیم بزرگ تراکتور با هواداران محترم و پرشورش هستم و دوست دارم مثل همیشه یار ۱۲ تیم‌شان باشند.

او که به تازگی کادر فنی تیم ملی را برای هدایت تراکتور ترک کرده است، افزود: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است و دوست دارم هواداران مثل همیشه تیم‌شان را حمایت کنند. تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم به خمس و همکاران محترمشان و برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.

مطهری ادامه داد: از دیروز به تیم اصافه شدم و اولین جلسه تمرینی فراتر از انتظارم بود و بازیکنان خیلی امیدوارم کردند. بازیکنان توانمندی‌اند و باید این را در چمن سبز نشان دهند و با جنگندگی و نتیجه خوب باید هوادار را راضی کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • مطهری: این یک استارت دوباره است
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس