Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه پیام نور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصورکبگانیان، دبیر نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعات تقلب علمی در ایران گفت:پیشرفت علمی ما در جهان به ۸۹ صدم درصد رسیده و اگر این عدد به یک نزدیک شود می‌توان کاملا از تاثیر استنادی در سطح جهان راضی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میانگین جهانی است ما هنوز در ارتباط با کیفیت خودمان نقد‌هایی داریم نه آنچنانی که برخی از رسانه‌های بیگانه اعلام کردند، بزرگنمایی کردند این موضوع را همین طور در ارتباط با برخی مقالات که احیانا خطا یا نکات غیر قابل قبولی در آن‌ها بوده بررسی می‌کنیم. یک مقدار نگران این اعداد هستیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی حساس است و این نیست که چشم بسته از همه‌ی کار‌ها دفاع کنیم.

وی افزود:تعبیربه تقلبات علمی شده، که برخی از این‌ها واقعا تقلب علمی نیست. ولی برخی موارد در نوشتن اسم‌ها و استناد به مقالات دیگر ممکن است ناآگاهی نویسندگان باشد که برخورد قانونی صورت می‌گیرد، که می‌توان از پایگاه استنادی asc که ریاست آن به عهده وزیر علوم است درخواست که این موضوع حتما بررسی شود.

کبگانیان یادآور شد: در این جلسه در خصوص تقلبات علمی بررسی خوبی شد و همگان تاکید کردند که آنچنان که می‌خواهد کیفیت هارا زیر سوال برود نبوده است بلکه جزئیاتی است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد:محور دوم در این گزارش این است که برخی از کشور‌های منطقه و رقبا رو بررسی می‌کنیم، بودجه بسیار خوبی که در برخی از کشور‌ها برای بخش فضایی و پروژه‌های فضائی شان اختصاص دادند بررسی شد و اعلام نگرانی به برخی از مسئولین ذیربط داشتیم که باید این بودجه‌ها در کشور ما رصد شود، متاسفانه یک مقدار به علت مشکلات، بودجه تقلیل پیدا کرده است که باید جبران شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور یادآور شد:در دستور دوم جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های اجرایی اشتغال دانش آموختگان را بررسی شد، یکی از بند‌ها و مواد مربوطه به ماده ۵ باقی مانده بود، محتوای آن تایید شده بود، ولی میان مرجع پیگیری و نهاد مسئول اختلاف نظر بود، که کار کارشناسی انجام شد و به تصویب رسید. مرجع پیگیری ماده ۵ این سیاست‌ها در دبیرخانه شورای عالی وزارت کار است و از این وزارت خانه درخواست گزارش کار خواهیم کرد، بنابراین مصوبه سیاست‌های اشتغال تکمیل و در مرحله ابلاغ آن قرار گرفت. تصویب نهایی انجام شد و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

کبگانیان با اشاره به بررسی درخواست‌های دانشگاه پیام نور گفت: درخواستی که دانشگاه پیام نوردر خصوص طبقه بندی و اجرای سیاست‌های آمایشی و اساسنامه این دانشگاه بود که در اساسنامه خطایی صورت گرفته بود که تذکر لازم داده شد. از دانشگاه خواسته شد اساسنامه‌های قبلی که در آن تغییر ایجاد شده، اما به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده حتما در اولین فرصت ارجاع داده شود و مراحل تصویب قانونی خود را طی کند.

وی اظهار داشت: در خصوص اجرای آمایش آموزش عالی و منطقه بندی اختلاف نظر وجود دارد و قرار شد که با ماموریت‌های خاص دانشگاه پیام نورسنجیده شود، چرا که نمی‌شود دانشگاه پیام نور را با دانشگاه‌های دیگر مقایسه کرد. دانشگاه پیام نور در فضای مجازی، امکانات الکترونیکی ویژه باید داشته باشد البته محدودیت‌های نیز از سوی ریاست دانشگاه اعلام شد که برخی از محدودیت‌ها زیر ساختی است که باید جبران شود.

کبگانیان گفت: بر اساس جمع بندی‌ها و پیشنهادات قرار شد که ریاست دانشگاه با همکاری دبیرخانه ستاد نقشه جامع علمی کشور با توجه به ویژگی‌های خاص این دانشگاه، طرح آمایشی و پیشنهاد اساسنامه و بحث منطقه‌ای بازنگری کنند که با کار کارشناسی این محور‌ها طرح مجدد شود. با این شکل فعلا به تصویب نرسید. دلیل مسئولان دانشگاه این است که پیام نور، دانشگاه خاصی است و نمی‌شود مانند سایر دانشگاه‌ها بحث آمایش را داشت. بلکه باید در نوع رشته‌ها و در نوع واحد‌ها و مراکز بررسی خاصی شود که در دبیرخانه ستاد بررسی و در جلسات بعدی ستاد مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کبکانیان دانشگاه پیام نور اساسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد