Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:47:28 GMT

هند درپی امضای توافق نامه تجارت آزاد با آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۰۸۵۰

هند درپی امضای توافق نامه تجارت آزاد با آمریکا است

روزنامه "تایمز او ایندیا" روز چهارشنبه به نقل از "پیوش گویال" وزیر صنعت و تجارت هند نوشت: در حال حاضر هند به دنبال امضای توافق تجاری با آمریکا و اتحادیه اروپا می باشد تا صنایع و خدمات هند بتوانند در آن رقابت کرده و از مزایای یک بازار توسعه یافته بهره مند شوند.

در سال های گذشته هند با امضای توافق نامه تجارت آزاد با آمریکا مخالفت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهلی نو همچنین چندی پیش  اشاره دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به امضای توافق نامه تجارت آزاد با هند را رد کرده بود. اما به نظر می رسد که دهلی نو در یک اقدام راهبردی ، امضای توافق نامه تجارت آزاد را به طرح جامع همکاری اقتصادی منطقه ای (RCEP) ترجیح داده است.

وزیر صنعت و بازرگانی هند همچنین تاکید کرد که تنها در صورت تامین منافع این کشور ، دهلی نو توافق نامه تجارت آزاد را با آمریکا امضا خواهد کرد.

این اظهارات "پیوش گویال" همچنین در زمانی مطرح می شود که هند و آمریکا در حال مذاکره با یکدیگر جهت رفع اختلافات تجاری از جمله تعرفه های گمرکی هند برای کالاهای آمریکایی و همچنین صادرات هند به آمریکا بر اساس «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) هستند.

یک مقام هندی گفت: ما باید به توافق تجارت آزاد با آمریکا فکر کنیم. هند دارای مازاد تجاری با آمریکا است. هند هم اکنون در حال مذاکره با واشنگتن برای احیای «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) است.

این در حالی است که آمریکا تاکنون اشاره ای به موافقت با استفاده دو باره هند از مزایای «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) نکرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن هند را از  نظام عمومی ترجیحات خارج کرد.

بر اساس توافق نامه «نظام عمومی ترجیحات» بسیاری از کشورهای در حال‌ توسعه فرصت می‌یابند تا با استفاده از مزیت تعرفه گمرکی صفر و یا ناچیز بر برخی از اقلام صادراتی خود، اقتصادشان را بهبود بخشیده و از فقر خارج شوند.

آمریکا اعلام کرده که موازنه منفی تجاری با هند در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. این کشور به دنبال دسترسی بیشتر به بازار هند است.

تجارت دو جانبه هند و آمریکا گسترش یافته است. ارزش این تجارت از ۷۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷-۱۸  میلادی به ۸۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸- ۱۹ رسیده است. هند از جمله معدود کشورهایی است که دارای مازاد تجاری با امریکاست. در سال  ۲۰۱۷-۱۸ مازاد تجاری هند با آمریکا به ارزش ۲۱ میلیارد دلار برآورد شده است اما این مازاد تجاری در سال ۲۰۱۸-۱۹ به ۱۶.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

برچسب‌ها هند ایالات متحده آمریکا تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ایالات متحده آمریکا تجارت هند ایالات متحده آمریکا تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر

شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۵۸ دکتر مرتضی مطهری در حالی که پس از جلسه‌ای (آخرین جلسه‌ی مکتب متاع) ۱ از خانه‌ی دکتر یدالله سحابی (مشاور نخست‌وزیر) واقع در خیابان فخرآباد خارج می‌شد توسط یکی از اعضای گروه فرقان مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

مجله‌ی جوانان امروز ۵ روز (۱۷ اردیبهشت ۵۸) روز بعد ضمن گزارش جزئیات ماجرا حاشیه‌ای را نیز درباره‌ی آن منتشر کرد که جالب بود. این مجله نوشت:

پاسداران محتویات جیب آقای مطهری را جمع‌آوری کردند که عبارت بود از:

کیف بغلی محتوای ۱۳۳۶۳ ریال پول، ۲۸ پوند انگلیسی، تقویم بزرگ و تقویم کوچک، فیلم و اسلاید، ساعت ژاپنی، ناخن‌گیر، دسته‌کلیدی با ۱۱ کلید، دسته چک بانک ملی شعبه قلهک، یک شیشه قرص ویتامین ب، کلید کوک ساعت دیواری، فیش عوارض نوسازی شهرداری که روز قبل پرداخت کرده بود، فاکتوری مربوط به دبستان نیکان، نامه‌ای برای محمد مطهری به امضای: دوستدار علی، دو نامه هوایی،‌ رسید خیریه ثامن‌الحجج حسینیه همدانیها، رسید ۳ فقره قبض به امضای روح‌الله موسوی (معلوم نیست مربوط به حضرت آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران است یا شخصی دیگر)، صورت ۴۴ فقره سند از مشهد جاده سنتو چهل کیلومتری مشهد، گزارش خلاصه‌شده از بخش اقتصاد اسلام، نامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، رشد انسان در مارکسیسم و اسلام، نامه بنیاد مستضعفین، نامه به مهندس بازرگان (نخست‌وزیر) به امضای حسین انصاری، چهار عکس رنگی که یکی از آن‌ها از خودش، یکی از آیت‌الله منتظری و ۲ نفر دیگر، مقداری کاغذ سفید، انگشتری عقیق، چک برگشتی از بانک عمران به مبلغ بیست و شش هزار تومان.

پی‌نوشت:

جمعیت متاع مخفف «مکتب تربیتی اجتماعی عملی» است؛ جمعیتی که فعالیت غیرعلنی داشت و برای مسائل اجتماعی تشکیل شده بود و شکل سیاسی نداشت؛ بااین‌حال رنگ‌ورویی مذهبی داشت. از اعضای این گروه می‌توان به مهدی بازرگان، یدالله سحابی، عزت‌الله سحابی، ابراهیم یزدی، مرتضی مطهری، غلامرضا سعیدی، احمد آرام، مهدی حائری‌یزدی، علی ترخانی، مصطفی کتیرایی و عباس تاج اشاره کرد. ازجمله کارهای بی‌سروصدای این جمعیت بنیادگذاری مؤسسه‌هایی مانند شرکت سهامی انتشار، شرکت قلم، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی پزشکان و انجمن اسلامی معلمین بود. این جمعیت از سال۱۳۳۱ تا ۱۳۵۶ و اوایل ۱۳۵۷ که فعالیت‌های سیاسی اوج گرفته بود، به صورت مرتب به تشکیل جلسه می‌پرداخت؛ تا اینکه به دلیل نبود فرصت کافی رفته‌رفته این جلسه‌ها متوقف شدند. پس از انقلاب نخستین جلسه این جمعیت در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در خانه دکتر عزت‌الله سحابی برگزار شد – شرق ۱۲ آذر ۱۳۸۰

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث