Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:37:28 GMT

واکنش آمریکا به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۱۱۹۳

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اعلام ایران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خود گفت که اعلام ایران برای افزایش غنی‌سازی گامی بزرگ در مسیری اشتباه است.

به گزارش رویترز، وی همچنین مدعی شد که ایران از طریق غنی سازی اورانیوم، به اخاذی می‌پردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که واشنگتن به طور کامل از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران حمایت کرده و منتظر گزارش این نهاد بین‌المللی در خصوص تحولات درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «واشنگتن به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد تا این کشور از رفتارهای بی ثبات کننده خود از جمله گام‌های حساس مربوط به برنامه هسته‌ایش را متوقف کند.»

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز سه‌شنبه با اعلام گام چهارم برجامی ایران اظهار داشت: «گامی که از فردا آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود و می‌دانید که طبق برجام بیش از هزار سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار بود این سانتریفیوژها بچرخند اما گاز به آنها تزریق نکنیم که بنده امروز در دستوری به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گازدهی را در فردو آغاز کنیم و این گام ممکن است سر و صدا کند؛ همه اینها را می‌دانیم، حساسیت آنها را می‌دانیم و حساسیت آنها را نسبت به فوردو و سانتریفیوژها می‌دانیم.»

«علی‌اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرده که ایران از روز چهارشنبه در فردو و با حضور بازرسان آژانس دست به غنی‌سازی تا سقف 5 درصد خواهد زد.

اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی ذیل سازوکار بندهای 36 و 37 توافق هسته‌ای وین صورت می‌گیرند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی کشتی آمریکا به دوپینگ بروکس و بازگشت تیلور

سخنگوی فدراسیون کشتی آمریکا در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ آزادکار ۸۶ کیلوگرم این کشور صحبت کرد.

به گزارش مشرق، آرون بروکس اسطوره کشتی ایالت پن، بزرگترین دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد اما چند هفته پس از اینکه بروکس به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافت، گزارشات نگران کننده‌ای منتشر شد.

اعلام شده که تست دوپینگ آرون بروکس در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال در سال گذشته مثبت شده است. وی در این مسابقات مدال طلا گرفت.

وکلا مطمئن هستند که می‌توانند تأییدیه کامل را دریافت کنند اما او هنوز در بلاتکلیفی است. بروکس یک معافیت موقت برای شرکت در دوره‌های آزمایشی دریافت کرد اما نمی‌داند که آیا تعلیق شده است یا خیر.

سخنگوی فدراسیون کشتی آمریکا در واکنش به این اتفاق، گفت: ما از پست‌های اخیر در مورد آرون بروکس آگاه هستیم. کشتی آمریکا در مورد آزمایش دوپینگ اظهار نظر نمی‌کند چون این فرآیندی است که توسط سایر سازمان‌ها انجام می‌شود.فدراسیون کشتی آمریکا تایید کرد در صورتی که آرون بروکس نتواند به المپیک برود دیوید تیلور نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا خواهد بود. اگرچه تیلور هنوز بازنشستگی خود را اعلام نکرده اما او در این هفته با پذیرش سرمربیگری در ایالت اوکلاهاما، بسیاری از مردم را شوکه کرد. وی جانشین جان اسمیت خواهد شد که این پست را به مدت سه دهه در اختیار داشت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی دولت به ورود نیروهای انتظامی آمریکا به دانشگاه‌ها
  • اسلامی: دشمنان هنوز هم‌ با ایران ‌هسته‌ای مخالفند
  • باید برای اعتلای عزت ملی خودباوری را سرلوحه قرار دهیم/ اصفهان قطب صنعت هسته‌ای ایران است
  • واکنش سخنگوی کشتی آمریکا به دوپینگ بروکس و بازگشت تیلور
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ