Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@17:20:36 GMT

سازمان ملل: هر 11 دقیقه یک کودک در یمن جان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۱۱۹۴

به گزارش فارس، سازمان ملل روز سه شنبه درباره پیامدهای ادامه جنگ در یمن برای کودکان هشدار داد.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در توئیتی در حساب توئیتر خود نوشت: جنگ یمن تلفات سنگینی را به کودکان وارد کرده است.هر یازده دقیقه یک کودک می‌میرد.

این منبع افزود: 45 درصد از کودکانی که می‌میرند، دچار سوء تغذیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفترهماهنگی امور انسانی سازمان ملل آورده است: ما بار دیگر از همه طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام گذاشته و از هدف قرار دادن غیرنظامیان  و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند.

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می‌کند.

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی خردادماه گذشته گفته بود که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

چندی پیش، یونیسف نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته بود که «هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند».

طبق گزارش یونیسف، مادران و نوزادان آنها در میان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند به طوریکه هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد تازه متولد شده به واسطه مشکلات و معضلات حین بارداری و زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی  شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • تساوی تراکتور و ذوب آهن درپایان ۹۰ دقیقه/حملات سرخ ها نتیجه نداشت
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»