Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:25:27 GMT

چرا در طول روز احساس خستگی می کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۲۱۷۲

چرا در طول روز احساس خستگی می کنیم؟

گاهی اوقات احساس خستگی حتی پس از یک خواب خوب شبانه می‌تواند روز کسالت‌باری را برای فرد در پی داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کمبود خواب در تمامی مواقع علت اصلی احساس خستگی نیست و از وجود بیماری‌های نهفته و فاکتورهای دیگر ناشی می‌شود.

سایت firstpost در مطلبی به برخی از این عوامل اشاره کرده‌ است:

کم‌خونی/فقر آهن

کم‌خونی بیماری است که با کاهش سطح هموگلوبین یا گلبول‌های قرمز خون همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان به دلیل دوران قاعدگی و بارداری بیشتر در معرض این عارضه هستند. کمبود آهن عامل اصلی کم‌خونی است و می‌تواند باعث احساس خستگی و ضعف در فرد شود.  

آپنه خواب

ابتلا به این عارضه باعث می‌شود تنفس فرد هنگام خواب برای مدت زمان کوتاهی متوقف شود. قطع تنفس، فشار خون را کاهش داده و فرد را از خواب بیدار می‌کند. همچنین هنگام نفس کشیدن مجرای تنفسی آنان باریک شده که موجب خُرخُر کردن می‌شود. افراد مبتلا به آپنه خواب در طول روز احساس خستگی دارند. احتمال ابتلا به آپنه خواب در تمامی افراد وجود دارد اما چاقی می‌تواند این خطر را افزایش دهد. همچنین مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار شرایط را برای این افراد تشدید می‌کند.

کاهش سطح تیروئید

درصورتیکه غده تیروئید عملکرد مطلوب خود را نداشته باشد فرد احساس خستگی می‌کند. کم‌کاری تیروئید موجب افزایش وزن، احساس درد در بدن و خشکی پوست می‌شود.

استرس یا افسردگی

بدن به استرس واکنش نشان می‌دهد. در مواقع استرس‌های ناگهانی هورمون استرس یا کورتیزول ترشح می‌شود تا بدن بتواند برای مقابله با آن آماده شود. هرچند، درصورتیکه استرس ادامه پیدا کند تاثیر کورتیزول معکوس می‌شود و با احساس خستگی و سستی همراه می‌شود.

سطح بالای کافئین

ممکن است عجیب به نظر آید اما وجود سطح بالایی از کافئین در بدن موجب احساس خستگی و سستی در فرد می‌شود. کافئین با مسدود کردن برخی کانال‌ها در مغز بدن را هوشیار می‌سازد. زمانیکه سطح کافئین تحلیل برود مغز با احساس خستگی به این کاهش واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آیا استرس میان زنان و مردان متفاوت است؟ بیماری مرموزی که در دوران بلوغ نمایان می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس افسردگی زنان فقر وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم

فدریکو والورده مقابل منچسترسیتی یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای خودش را انجام داد. 

طرفداری | فدریکو والورده یکی از مهره های مهم رئال مادرید در جریان جدال سخت و نفس گیر با منچسترسیتی بود، دیداری که با نتیجه 1-1 به ضربات پنالتی رفت و در نهایت به صعود مادریدی ها و حذف مدافع عنوان قهرمانی ختم شد. والورده در آن بازی عنوان بازیکن برتر زمین را به خودش اختصاص داد و حالا در مصاحبه با ESPN در مورد حس و حالش در آن بازی حرف زده است. 

خستگی مفرط مقابل منچسترسیتی

هیچ وقت در عمرم آن قدر خسته نشده نبودم! در موردش با خانواده ام و بیشتر از همه با خودم صحبت کردم. اینکه توپ را نداشته باشی و بیشتر وقت ها در حال دفاع نزدیک به دروازه ات باشی، باعث خستگی مفرط می شود و باعث می شود فوتبال را به شکل متفاوتی تجربه کنی، اما خدا را شکر توانستیم صعود کنیم.

 اگر آماده نیستید، بگویید! 

وقتی دو تیم داشتند پنالتی می زدند، واقعا اذیت شدم، سابقه نداشت در مسابقه ای با این درجه از اهمیت به ضربات پنالتی بروم، بردن آن خیلی لذت بخش بود. تصمیم گرفتم به خاطر خستگی، پنالتی نزنم چون باور دارم آمادگی ذهنی در آن لحظه مهم ترین عنصر است. اگر احساس می کنید آمادگی کافی را ندارید، باید بگویید چون واقعا چیزی از شما کم نمی شود. فکر می کنم در آن لحظه باید از آن غرور و خودخواهی هم دست کشید، و اگر برای این لحظه آماده نیستم، باید ضربه را به هم تیمی هایم بدهم. رئال همیشه رئال است و ما این را در این لیگ قهرمانان نشان داده ایم.

رابطه نزدیک والورده و آنچلوتی 

آنچلوتی؟ برای من او مهم ترین فردی است که امروز در فوتبال با او سر و کار دارم، هم داخل و هم خارج از زمین. او همیشه جویای احوال من و خانواده ام است، این مهم ترین چیز است. رفتار آنچلوتی به گونه ای است که حس می کنید عضوی از خانواده خودتان است.  

  

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی