Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@10:46:57 GMT

دور از چشم برج مراقبت سینما

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۲۲۹۹

دور از چشم برج مراقبت سینما

در آستانه اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» یادداشتی را درباره این فیلم می‌خوانیم. ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم-مهدی اردیبهشت

«منطقه پرواز ممنوع» پرواز آزمایشی نگاهی است که بی‌توجه به هشدارهای برج مراقبت سینمای امروز ایران، اوج گرفتن در آسمانی را تجربه می‌کند که پیش از این کمتر پرنده‌ای، قفس پاره کرده و به شوق معلق زدن در پهنه‌ای تازه که رنگش همیشه آبی هم نیست، سر به میله‌های عادات مطمئن گذشتگان کوبیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پهباد محمد مهدی» در فرصتی بی‌نظیر، دور از چشم برج مراقبتی که سخت مراقب عدم حضور پرنده‌های ناشناس و الگوناپذیر در آسمان و آشیانه سینما است، خودش را به کرانه‌ای نو می‌رساند. سپهر و پهنه‌ای که برای مخاطب نوجوانی که سر به زیر دارد، شوق سر به هوایی می‌آفریند.

نوجوانی که عادت به دیدن همزاد و همذات خود در قامت قهرمانی امیدوار و مدبّر و زیرک ندارد، اینک اقبال یافته تا با پروازی در منطقه ممنوع، سرشار از هیجان و امید و خیال پردازی‌های شیرین شود. آن هم نه خیال‌پردازی‌هایی که عرصه و عرشه‌ای برای بروز و ظهور نداشته باشد و طعم محسورکننده‌اش از نهان زبان به عیان اندیشه و عمل راهی نیابد.

فیلم، مستندواره‌ای از زندگی واقعی بخشی از نوجوانان کشورمان است که پیش از این و با ناجوانمردی جادوی سینما، حضورشان در یمین و یسار ما انکار و سانسور شده، تا جاییکه شاید در ابتدای فیلم، این سئوال در ذهن ما نقش بندد که این نوجوانان، جوانه‌های کدام زمین‌اند؟ این زمین، کجای این مرز و بوم است؟ این افکار و این رفتار و این گفتار، در کدام کتاب و مدرسه تعلیم داده شده و این نوجوانان پشت میز کدام مدرسه نشسته‌اند که دور و برمان پیدایشان نمی‌کنیم؟...

امّا هر چه به پایان فیلم نزدیک می‌شویم گویی که آرزوهایشان برایمان خودی‌تر و آشناتر می‌گردد... محمد مهدی یادمان می‌اندازد که او خود مائیم... او همان رؤیای نوجوانیمان است که در حد آرزو ماند... رؤیایی که آنقدر در قاب تصویر کارگردان‌ها نیامد تا قهرمان ما و فرزندان ما امثال مردی شد که پروازش را با طنابی از جنس «أَوْهَنَ الْبُيُوت» می‌سازد تا باور کنیم در پس هر صعودی، سقوطی سخت محتمل است و فرجام بلندی، پستی... اما «محمد مهدی» «منطقه پرواز ممنوع» در اوج پروازش، آنجا که پهباد از کنترل امواج و دکمه‌ها و فرکانس‌ها خارج می‌شود، اعتصام به حبل الهی می‌جوید و پهباد را با چشمان بسته، به دستان امواجی می‌سپارد که فرود و سقوطی ندارد و همه صعود و عروج است.

«منطقه پرواز ممنوع» ابتدای پرواز محمد مهدی‌ها است. محمد مهدی نوجوان است و تازه از آشیانه پریده. شاید گاهی به دیوار بخورد، گاهی به شیشه. اما زمین نمی‌افتد.

پوستر «دابُر» رونمایی شد

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT4 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم عمار سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم عمار سینمای ایران سینما جشنواره فیلم عمار سینمای ایران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هشتم جام حذفی| اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم؛ نیمکت نشینی زننده سوپرگل به بیرانوند

آفتاب‌‌نیوز :

از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور، پرسپولیس از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه امام خمینی (ره) میهمان آلومینیوم اراک است.

ترکیب پرسپولیس در این بازی به شرح زیر اعلام شد:

امیررضا رفیعی، گولسیانی، کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، محمد خدابنده لو، مهدی ترابی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر

ترکیب آلومینیوم هم به شرح زیر است:

احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهانکهن، سید مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمد امین کاظمیان، میلاد بدرقه و محمد مهدی لطفی

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند + جزئیات
  • خشنودی تراکتور در ضربات پنالتی
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد
  • یک هشتم جام حذفی| اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم؛ نیمکت نشینی زننده سوپرگل به بیرانوند
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب