Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:55:40 GMT

کاهش آسیب وارده به کارگران تنها با یک حسگر حرکتی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۲۴۶۹

کاهش آسیب وارده به کارگران تنها با یک حسگر حرکتی

استارت آپ" Strongarm Technologies" آمریکا اخیرا موفق به توسعه دستگاه ردیاب حرکتی برای کارگران شده است که از صدمات وارده به بدن آنها در محل کار جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل،بر کسی پوشیده نیست که کارهایی که شامل فعالیت بدنی زیاد شامل خم شدن، معلق ماندن و فعالیت‌هایی از این دست هستند و در دسته مشاغل پرخطر دسته‌بندی می‌شوند، می‌توانند باعث آسیب‌های ناخوشایند و حتی معلولیت در کارگران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا ابزاری موسوم به "فوز" (FUSE) توسعه داده شده است که کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای به حداقل رساندن آسیب به بدن کارگرانشان استفاده کنند.

یک استارت آپ آمریکایی اخیرا ابزاری بسیار کاربردی توسعه داده است که با وجود آن میتوان امنیت جان کارگران را تا حدی تضمین کرد."فوز" یک حسگر هم اندازه تلفن‌های هوشمند است که به بدنه یک کمربند متصل می‌شود و کارگران می‌توانند به راحتی با پوشیدن آن در محل کار از آسیب وارده به بدنشان جلوگیری کنند.

دستگاه  مذکور حرکات افراد از جمله: خم شدن، چرخیدن و برخاستن را کنترل می‌کند و هنگامیکه تشخیص داد انجام حرکتی خاص امنیت کارگر را به خطر می‌اندازد به ارتعاش در می‌آید.

دستگاه این داده‌ها را هر ثانیه ثبت می‌کند و رتبه بندی می‌کند که یک کارگر تا چه میزان (کم ، متوسط یا زیاد) درمعرض خطر قرار دارد. این دستگاه که به کمربند متصل می‌شود، می‌تواند با تشخیص حالت‌های خطرناک، کارگران را در هنگام کار از خطرات احتمالی آگاه کند و به آنها هشدار دهد. دستگاه مذکور با هر بار شارژ تا ۲۴ ساعت قابل استفاده است.

شان پترسون (Sean Patterson) مدیرعامل شرکت" Strongarm " گفت: هنگامیکه ۱۴ ساله بودم، پدرم در محیط کار به دلیل نبود امنیت کشته شد. راه‌های بسیار زیادی برای ایجاد امنیت کارگران و جلوگیری از آسیب به بدن آنها وجود دارد. تاکنون شرکت‌هایی مانند "والمارت" (Walmart) ، "هاینکن" (Heineken) و "تویوتا" (Toyota) از شرکت ما برای ساخت این حسگر برای کارگران شرکتشان درخواست کرده‌اند. ما قصد داریم تا پایان سال ۳۵ هزار کارگر بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.این حسگر برای کمک به کارگران طراحی شده است و به آنها هنگام قرارگیری در موقعیت‌های غیر ایمن،هشدار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسيب حسگر حرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان