Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@18:19:19 GMT

۱۷ کشته، بر اثر حمله مسلحانه در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۲۶۱۳

مقام‌های تاجیکستان امروز (چهارشنبه) گفتند، در جریان حمله مردان مسلح نقاب‌ پوش به پست مرزی این کشور با ازبکستان، ۱۷ تن کشته شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرد، ۲۰ عامل مهاجم در حمله به پست مرزی مشترک، ابتدا یک گارد مرزی و یک افسر پلیس را کشته و سپس در تیراندازی متقابل ۱۵ تن دیگر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنوز هیچ اطلاع دیگری درباره عاملان مهاجم گزارش نشده و بررسی‌هایی برای این مساله در حال انجام است که در ۵۰ کیلومتری "دوشنبه"، پایتخت تاجیکستان رخ داده است.

خبرگزاری دولتی تاجیکستان "خاور" نیز گزارش کرده است، در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه یک گروه مسلح به پاسگاه مرزبانی تاجیکستان در مرز با ازبکستان حمله کردند.

پست مرزی که هدف حمله قرار گرفته در ناحیه رودکی، در جنوب غرب شهر دوشنبه، پایتخت واقع شده است.

مرکز مطبوعاتی نیرو‌های مرزبانی تاجیکستان گفته است که مهاجمان پنج قبضه اسلحه خودکار از این پاسگاه بردند.

به گفته منابع دولتی، در پی عملیات نیرو‌های انتظامی و امنیتی، ۱۵ تن از مهاجمان کشته و پنج تن دیگر بازداشت شدند.   در این عملیات یک سرباز مرزبانی و یک مامور پلیس هم جان خود را از دست دادند.

نیرو‌های مرزبانی تاجیکستان تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کرده و وزارت کشور گفته است ادامه عملیات نیرو‌های دولتی برای مشخص کردن ارتباط مهاجمان با افراد یا گروه‌های دیگر تبهکار ادامه دارد.

از امروز در شهر دوشنبه و راه‌های منتهی به پایتخت تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شده و نیرو‌های ویژه پلیس و ماموران امنیتی وضعیت را زیر نظر دارند.

این حمله در حالی گزارش می‌شود که امروز مصادف با بیست و پنجمین سالگرد تصویب قانون اساسی تاجیکستان و امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان هم مشغول دیدار از سوئیس و فرانسه است.

روابط بین تاجیکستان و ازبکستان در سال‌های پیش با تنش‌هایی همراه بود، اما از زمان درگذشت اسلام کریمف، رئیس جمهوری سابق و آغاز زمامداری شوکت میرزایف، روابط و کشور بهبود یافته است.   آخرین باری که یک حمله مسلحانه در مرز دو کشور گزارش شد مربوط به بیش از یکدهه پیش است که یکی از مخالفان دولت امامعلی رحمان که به ازبکستان پناهنده شده بود، مسئول آن شناخته شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشته حمله مسلحانه مکزیک تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان

آفتاب‌‌نیوز :

غروب امروز طی عملیات پهپادی نیرو‌های امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

فارس نوشت: طی این عملیات موفق ۲ تروریست کشته شدند. 

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه