Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@15:31:56 GMT

نور لیزر اسپیکرهای هوشمند را هک می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۳۱۸۰

نور لیزر اسپیکرهای هوشمند را هک می کند

گروهی از هکرها به تازگی مدعی شده اند که قادر خواهند بود با استفاده از نور یک لیزر، اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌های خانگی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. پیشتر بسیاری از تحلیلگران برآورد  و خاطرنشان کرده بودند  که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از سایر گجت های هوشمند رشد و توسعه پیدا خواهند کرد و در سال‌های آینده سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده در وب سایت بیزینس اینسایدر، گروهی از هکرها و مجرمان سایبری به تازگی ادعا کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از یک پوینتر لیزر که تنها ۱۴ دلار قیمت دارد، اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و به دستیار صوتی آن فرمان داده و تمامی کارهای موردنظر خود را انجام دهند.

این هکرها بر این باورند که تاباندن یک نور متمرکز همچون لیزر می‌تواند میکروفون اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و پس از  فریب دادن این گجت، به آنها این امکان را بدهد تا به آن فرمان‌های صوتی داده و کار و فعالیت های موردنظر آنها را انجام دهد.

امنیت سایبری اسپیکرهای هوشمند همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز و چالش برانگیز در سال های اخیر است که بر اساس بسیاری از نظرسنجی های صورت گرفته، بالغ بر ۴۵ درصد از کاربران جهان هنوز به این گجت های هوشمند اعتماد کامل ندارند و آنها را یک جاسوس خانگی می دانند.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است، بدان معنا که قادر است با اتصال به اینترنت اغلب کارهایی که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، را انجام دهد.

یک اسپیکر ساده یا معمولی تنها قادر است داده و صدای ورودی را با قدرت و کیفیت بیشتری به بلندگوهای تعبیه شده در خود فرستاده و فایل‌های صوتی موردنظر کاربران را با صدای بلندتری پخش کند. این اسپیکرها هرگز قادر نیستند به اینترنت متصل شوند و کارهای هوشمندانه‌ای نظیر برقراری تماس با مخاطبان، ارسال پیام متنی از راه دور و سایر کارهای دیگری که یک اسپیکر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند./ایسنا

بیشتر بخوانیم: اسپیکرهای گوگل جاسوسی می کنند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را دردسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی‌ صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آن‌ها لازم است که از پخش پشت سر هم صداها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) دردسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901707

دیگر خبرها

  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم