Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت روز سه شنبه تاکید کرد که کشورش پیام جمهوری اسلامی ایران درباره صلح در منطقه خلیج فارس را به عربستان سعودی و بحرین منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، جارالله گفت: کویت این پیام ها را به برادران سعودی و بحرینی فرستاده اما تاکنون پاسخی در خصوص این موضوع دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش تر روزنامه الجریده کویت نوشته بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران دو نامه مکتوب برای عربستان و بحرین از طریق این کشور فرستاده است.

در همین رابطه "علی ربیعی" سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران با تایید خبر الجریده درباره ارسال نامه حسن روحانی به پادشاه عربستان، گفت: رییس جمهوری محترم نامه‌ هایی ارسال کردند؛ اساس نامه ها صلح و ثبات منطقه بوده است؛ ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سوم مهرماه ۱۳۹۸ در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح ، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید» یعنی «ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor ) دعوت می‌کنم.

هدف از این طرح، برقراری امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز با مشارکت تمام کشورهای منطقه و به دور از دخالت نیروهای بیگانه است که تاکنون برای منطقه، گذرگاه های آبی، امنیت دریانوردی، نفت و انرژی مشکلات و تهدیدهایی را به وجود آوردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

 روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر