Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@08:20:06 GMT

مخالفت امارات با صدور روادید برای مفتی قدس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۴۳۰۶

مخالفت امارات با صدور روادید برای مفتی قدس

 به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت امور خارجه امارات با صدور روادید برای شیخ "محمد حسین" مفتی فلسطینی بیت المقدس به منظور مشارکت در یک کنفرانس بین المللی مخالفت کرد.

 وی قرار بود روز یکشنبه هفته جاری در امارات حاضر باشد که صادر نشدن روادید وی تاکنون مانع حضورش در این کشور شده است.

به نوشته این خبرگزاری، مقامات فلسطینی در این خصوص به طور رسمی با مقامات اماراتی نامه نگاری کردند و امیدوارند که این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ محمد حسین در ژوئیه ۲۰۰۶ میلادی به عنوان مفتی شهر بیت المقدس و فلسطین از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منصوب شد. وی پیش از انتصابش به این سمت، مدیر مسجد الاقصی بود. وی به عنوان یک شخص میانه روی سیاسی شناخته می شود.

پلیس رژیم صهیونیستی در هشتم مه ۲۰۱۳، محمدحسین را بازداشت کرد. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی درباره علت بازداشت وی گفته بود که پلیس از وی به خاطر ارتباطش با درگیری بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها در خارج از مسجد الاقصی بازجویی کرده و پس از ساعاتی، وی را آزاد کرده است.

اختلاف میان امارات و تشکیلات خودگردان فلسطین به قضیه «محمد دحلان» عضو سابق جنبش فتح فلسطین -که در سال ۲۰۱۲ به علت دست داشتن در پرونده های فساد از این جنبش فلسطینی عزل شده بود- بازمی گردد، وی اکنون زیر چتر حمایت امارات در ابوظبی ساکن است.

 انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بر اساس آماری که توسط NBC News جمع آوری شده است، در سه هفته گذشته بیش از ۲۱۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده در اعتراضات حامی فلسطین در دانشگاه‌ها دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که حداقل ۲۱۰۰ نفر از ۱۷ آوریل تا عصر پنجشنبه دستگیر شده‌اند. در برخی موارد دستگیرشدگان دانشجویان فعلی یا سابق بودند.

به گزارش اسپوتنیک، این گزارش افزود: در موارد دیگر، آنها به پردیس‌های مورد نظر وابسته نبودند. اعضای هیئت علمی نیز در میان دستگیرشدگان بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۷۰۰۰ فلسطینی شده است.

دانشجویان از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند، شرکت‌های مرتبط با این رژیم را کنار بگذارند و برنامه‌های تحصیلی در خارج از کشور در دانشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که «یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز در دانشگاه‌های آمریکا جایی ندارد»، اما از حق اعتراض مسالمت آمیز دفاع کرد.

سناتور مستقل آمریکایی برنی سندرز گفته است که اعتراضات در انتقاد از سیاست و اقدامات دولت تل‌آویو در نوار غزه، یهودستیزی نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی