Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش وکیل مدافع متهمه شبنم نعمت زاده اظهاراتی مبنی بر تغییر قرار بازداشت متهمه نعمت زاده به قرار وثیقه و آزادی او داشت. این اظهارات و دیگر اتفاقات ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ امیر مسعود مظاهری وکیل شبنم نعمت زاده چندی پیش در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اگر تا ١۶آبان ماه، حکم دادگاه صادر نشود قرار بازداشت باید به وثیقه دیگری تبدیل و خانم نعمت زاده با آن وثیقه آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این مصاحبه ادامه می‌دهد: پیشنهاد بنده این است متهمان معاوی با قرار متناسب که همان قرار وثیقه است تعیین وضعیت شوند؛ بنابراین در این پرونده ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های تولیدکننده است و اگر خانم نعمت‌زاده ۲۰ تا ۳۰ سال در زندان باشد برای این شرکت‌ها پول نمی‌شود، اما اگر وثیقه ۲۰۰ میلیاردی بگیرند می‌توان از طریق آن دیون را پرداخت کرد.

در ادامه، اما نماینده حقوقی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاران می‌گوید: چهارشنبه هفته پیش یکی از اقوام و نزدیکان شبنم نعمت‌زاده در وزارت بهداشت حضور یافته و در آنجا اعلام کرد که نمایندگان شما چنین و چنان درباره نعمت‌زاده در دادگاه صحبت کرده‌اند و پس از آن، یکی از مدیران کل ما برکنار شد.

نماینده حقوقی وزارت بهداشت گفت: در جلسات گذشته خانم نعمت‌زاده به ما ایراد گرفت و گفت: این‌ها نماینده وزارت بهداشت نیستند در صورتی که پیش از این نامه‌ای مبنی بر معرفی فردی از سوی وزارت بهداشت به دادگاه ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: در ارتباط با انبار کرج، خانم نعمت‌زاده به معاونت قضا و داروی استان البرز مراجعه کرد، اما مراجعه وی بعد از زمانی بود که همکاران ما انبار را کشف کرده بودند و بعد از کشف نعمت‌زاده برای گرفتن مجوز اقدام کرد.

نماینده حقوقی وزارت بهداشت افزود: در جلسات قبلی وکیل خانم نعمت‌زاده به مسئله اضطرار اشاره کرده و گفت: این کار در زمانی صورت گرفته که اضطرار وجود داشته است در حالیکه اضطرار برای مواقع سیل، زلزله یا جنگ است و ما نیز چنین اتفاقاتی در آن موقع نداشتیم.

در آخرین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده نیز وکیل متهمه می‌گوید که پدر شبنم نعمت زاده در تلاش بوده تا بتواند با قاضی پرونده ملاقات کند، اما وکیل متهمه شخصا مانع این کار می‌شود.

قاضی مسعودی مقام نیز در آخرین جلسه خطاب به متهم نعمت زاده می‌گوید: به اقوام و خانواده‌تان بگویید کمتر درخواست ملاقات و گفتگو داشته باشند و تلاشی در جهت تغییر روند اصلی پرونده نداشته باشند، از این خبر‌ها نیست. تمام تحقیقات لازم صورت گرفته، دفاعیات شما و متهم ردیف دوم شنیده شده و متن اظهارات شما در دادسرا نیز مد نظر هست و بعیر از این مواد و دیگر گزارشات حقوقی موجود در کیفرخواست هیچ گزارش و یا اظهار نظری در روند رسیدگی موثر نخواهد بود.

قاضی در ادامه خطاب به متهمه گفت: کمتر در زندان برای مقامات قضایی نامه‌نگاری کنید. شما وکیل دارید، می‌توانید اظهارات خود را برای وکیل تان بنویسید تا او بر اساس اظهارات‌تان نامه حقوقی را برای دادگاه ارسال کند.

اظهارات نماینده حقوقی وزارت بهداشت مبنی بر عزل یکی از مدیران کل وزارت به دلیل گلایه یکی از اقوام متهمه شبنم نعمت زاده، تلاش پدر متهمه برای ملاقات با قاضی مسعودی‌مقام، صحبت‌های قاضی خطاب به متهمه و همچنین اظهارات وکیل مدافع متهمه نشان می‌داد افرادی قصد دارند تا روند رسیدگی به پرونده را منحرف کنند و یا با فشار بر دادگاه و مقام قضایی جهت زودتر صادر شدن رای، از توجه قاضی به جزئیات پرونده و احراز موضوعات اشخاص دیگر در این پرونده جلوگیری کنند.

البته باید به این نکته توجه داشت که قاضی مسعودی‌مقام در رسیدگی به دیگر پرونده‌ها همچون پرونده فساد در پتروشیمی و بانک سرمایه، قاطعیت خود و عدم توجه به حواشی پرونده را نشان داده و قطعا در این پرونده نیز درگیر حواشی نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبنم نعمت زاده قاضی مسعودی مقام احتکار دارو اخلالگران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد