Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:47:55 GMT

کسب و کاری از جنس شمع و روشنایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۴۹۵۷

کسب و کاری از جنس شمع و روشنایی

وقتی درخواست و تقاضا برای کالا یا خدماتی در جامعه وجود داشته باشد، همین نیازها را با کمی خلاقیت می‌توان به سوددهی تبدیل کرد و به موفقیت‌های قابل قبولی رسید. پس نخستین کار بررسی نیاز بازار است.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۷۴۳ تن انواع شمع و اشیای همانند به ارزش پنج میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۰۷ تومان (معادل یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۸۷ دلار) وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بازار مناسب برای شروع کسب و کار شمع‌سازی در مقیاس بزرگ و حتی خانگی و کوچک در کشور وجود دارد.

برای فعالیت در این رشته هنری قدیمی علاوه بر شناسایی نیاز بازار داخل، ذوق و سلیقه و پشتکار باید اطلاعاتی درخصوص مواد و ابزار لازم برای شمع‌سازی و نحوه فروش نیز کسب کنیم که در ادامه اطلاعات لازم برای علاقه‌مندان ارائه شده است.

مواد و ابزار شمع سازی

«پارافین» ماده اصلی شمع‌سازی است، ماده‌ای سفید که از روغن‌های سنگین نفتی به‌دست می‌آید و در شکل‌های قالبی، پولکی، پودری، کریستالی، گلی، مایع و ژله‌ای است.

پارافین شمع‌سازی را در مقیاس‌های کوچک و برای کارهای خانگی می‌توان از خرازی‌ها تهیه کرد، اما برای کار شمع سازی بهتر است به صورت عمده خریداری شود زیرا در تناژ بالا ارزان‌تر است البته قیمت پارافین بنا به درصد چربی آن نیز متفاوت است.

قیمت خرید هر کیلوگرم انواع پارافین بین ۱۱ هزار تومان تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان متفاوت است. البته پارافین ژله‌ای هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان است.

«اسید استئارین» ماده‌ای بی‌رنگ، بی‌بو است که موجب استقامت شمع می‌شود و حلال خوبی برای رنگ است هر کیلوگرم از آن بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

«رنگ» یکی دیگر از مواد مورد نیاز است و در تهیه آن باید دقت شود که مخصوص شمع‌سازی باشد به طور معمول هر تیوپ آن بین سه تا پنج هزار تومان است.

«قالب»‌ها نیز انواع و اقسام گوناگونی دارند و جنس آنها غلب فلزی، پلاستیکی و سیلیکونی است البته می‌توانید از ظروف و لوازم منزل همچون انواع لیوان‌ها، شکلات خوری‌ها و بسیاری ظروف دیگر نیز استفاده کنید. میانگین قیمت قالب‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

«فتیله» را می‌توان به صورت آماده خریداری کرد یا در منزل با نخ‌های کتانی تهیه کرد در هر صورت برای خرید و یا تهیه آن نیاز به صرف هزینه زیادی نیست.

برای برش شمع نیاز به تیغ موکت بری یا چاقوی تیز است که به طور معمول در هر خانه‌ای وجود دارد. همچنین برای ذوب کردن شمع نیاز به ظرف دارید و برای این منظور می‌تواند قابلمه‌های روحی در دو سایر متفاوت تهیه کنید قیمت هر کدام بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان متفاوت است.

«افشانه سیلیکونی» تولیدکننده شمع از دیگر وسایل مورد نیاز شمع‌سازی است که به کمک شمع به راحتی از قالب جدا می‌شود و قیمت آن نیز ۱۰ هزار تومان است.

همانطور که ذکر شد برای شمع سازی نیاز به مواد و ابزار تخصصی با قیمت‌های بالا نداریم و در مجموع می‌توان گفت برای شروع کار شمع سازی در مقیاس کوچک کمتر از ۵۰۰ هزار تومان سرمایه لازم است.

فضای مجازی فرصتی برای فروش محصولات

«اکرم حسنی» تولیدکننده شمع، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با سرمایه ۲ میلیون تومان این کار را شروع کردم و چون می‌خواستم کارهای متفاوتی به بازار عرضه کنم، بیشتر امکانات لازم برای این کار را خریداری کردم.

وی افزود: در ابتدا دوستان و آشنایان نزدیک مشتری پر و پا قرص شمع‌هایم بودند و کم‌کم فضای مجازی را برای معرفی محصولات و فروش انتخاب کردم.

حسنی گفت: علاوه بر آن با مراجعه به فروشگاه‌های فروش لوازم سفره عقد یا وسایل تولد و خرازی‌های مرکزی نمونه کار ارائه می‌کنم و با این روش مشتری‌های ثابتی دارم.

وی اضافه کرد: من به صورت انفرادی در منزل کار می‌کنم و می‌توانم بگویم که میانگین ماهیانه دو تا سه میلیون درآمد دارم.

حسنی تاکید کرد: این حرفه، فرصت خوبی برای کسانی است که با سرمایه اندک به دنبال کسب درآمد و اشتغال هستند.

صنف و اتحادیه تولیدکنندگان شمع نداریم 

«زهرا محسنی» یکی دیگر از تولیدکنندگان شمع در مقیاس نسبتا بزرگ، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هفت سال پیش کار خود را گرفتن وام ۱۰ میلیون از کمیته امداد امام خمینی (ره) شروع کردم.

وی افزود: کار خود را از یک کارگاه ۴۰ متری با سه نفر از دوستانم شروع کردم و در همان فضا علاوه بر ساخت شمع، کارهای بسته‌بندی، انبار و ارسال محصولات را نیز انجام می‌دادیم.

شیخی گفت: با گسترش فعالیت‌ها و زیاد شدن مشتریان وام ۱۵ میلیونی دیگری نیز درخواست دادم و کارگاه دیگری نیز اجاره کردم و تعداد بیشتری شمع تولید و به بازار عرضه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده، گفت: تولیدکنندگان شمع در ایران هیچ صنف،‌ اتحادیه و انجمنی ندارند و اگر بخواهیم برای واحد تولیدی خود مجوز دریافت کنیم باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش صنایع کوچک مراجعه کنیم.

محسنی درباره بازار کار تولیدات خود گفت: در مناسبت‌های مختلف همچون ایام نوروز تقاضا برای شمع زیاد است و از سوی دیگر با ممنوعیت واردات کالاهای لوکس که شمع نیز جزو آنهاست درخواست برای شمع زیاد است اما با این وجود شاهد هستیم که برخی شمع‌های نامرغوب چینی در بازار وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود قاچاق و واردات شمع، نیاز بازار بیش از اینهاست و می‌توانیم با خلاقیت و نوآوری تولیدات متنوعی به بازار عرضه کنیم.

برچسب‌ها کسب و کارهای کوچک بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کسب و کارهای کوچک بهبود فضای کسب و کار کسب و کارهای کوچک بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزواظهار کرد: برای اجرای این میزان روشنایی جاده‌ای، ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شد.

اخترشناس با اشاره به نقش بسزای روشنایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ‎های روشنایی طولی طی سال گذشته شامل محورهای آبپخش به کلل، دویره به چاهکوتاه، میدان میوه و تره بار دشتستان، کمربندی اهرم، تقاطع غیر همسطح عالی‌شهر بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که توسعه و نگهداری آن به صورت مستمر در دستور کار راهداران است.

کد خبر 6093036

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد